• Anonym (Molly)

Varför så mycket elakhet här?

Man tror ju att det i Känsliga rummet ska finnas empati och hänsyn, men tänk att nästan varje tråd verkar spåra ur av folk som verkar vilja gå in för att vara elaka.

Läste häromveckan en tråd av en mamma som ville skriva av sig om hur tungt det kan vara att ha ett barn med grav NPF-diagnos. Då högg någon och påstod att hon inte älskade sitt barn och att barnet borde omhändertas av soc. Vad fan!

En annan gång skrev en kvinna om sorgen över att hon inte kommer att få barnbarn. Givetvis var det nån som påstod att hon inte respekterade sina barns val att inte skaffa barn. Det framgick inte på något sätt att det skulle vara så, tvärtom. Hon ville bara ha rätt stöd att hantera sina egna känslor kring det.

En tredje tråd jag läste nyligen skrevs av en som behövde byta bransch men inte visste till vad, och bad om tips. Blev såklart anklagad för att vara en parasit som lever på bidrag - men ingenstans stod det att TS levde på bidrag. Tvärtom arbetade hen i dag men ville jobba med något annat.

Exemplen tar aldrig slut tror jag...

Antingen kommenterar folk utan att överhuvudtaget läsa ämnet. Eller så feltolkar de med flit och går in för att trycka ner.

Vad är det som driver till det?

Man tror ju att känsliga rummet ska vara till för stöd och inte tvärtom.

• Svar på tråden Varför så mycket elakhet här?
  • Anonym (webben)

Det ser ut såhär överallt på nätet. Påhopp, hat och mobbing. Kändisar råkar ut för det, vi dödliga också, men tråkigast av allt är att barn drabbas av det.

• Anonym (GG)

Jag tror att det finns några här som inte tar vad som skrivs på allvar, De verkar njuta av att vara så elaka de kan och tror inte att vad som skrivs är äkta.
    Personligen tror jag att det handlar om unga omogna personer som inte törs vara elaka i verkliga livet

Sen finns det skribenter som helt saknar empati också, dessa verkar vara beroende av att HA RÅTT och älskar tala om för andra att de har fel. Vad detta beror på har jag ingen aning om 

• Anonym (Går_igång)

Vissa går igång på att vara elaka och nedlåtande. Det får dem kanske att känna sig lite bättre för stunden, då deras egna liv kanske inte blev som de hade tänkt sig.

Det verkar som om nästan ingen förskonas från elaka eller nedlåtande kommentarer på FL Man får bara ignorera sådana kommentarer och inte sätta igång tjafs med dem då de brukar bli ännu värre.

• Hjelm

Ja, det är otroligt trist att det ska vara på det sättet.

Det enda man kan göra är väl att försöka föregå med gott exempel och inte ge näring åt den som trollar eller är elak.

• Tecum

Det är misslyckade personer som inte trivs med sina liv och som inte vågar säga hur de känner till bekanta irl. Så de tar ut sin frustration på okända här.

• Anonym (Elak)
    Tecum skrev 2023-10-24 17:06:18 följande:

Det är misslyckade personer som inte trivs med sina liv och som inte vågar säga hur de känner till bekanta irl. Så de tar ut sin frustration på okända här.

Första exemplet på elakt meddelande.
  • Tecum
    Anonym (Elak) skrev 2023-10-24 17:24:48 följande:
    Första exemplet på elakt meddelande.
    Förstår att du tog åt dig, så känns det att smaka på din egen medicin...
  • Anonym (Elak)
    Tecum skrev 2023-10-24 18:03:22 följande:
    Förstår att du tog åt dig, så känns det att smaka på din egen medicin...
    Det är ju precis det här som är problemet. Istället för att skriva "Jag tror att det är personer som är missnöjda med sina liv och har det jobbigt..." så skriver du att Det är misslyckade personer.... Och när någon påpekar det, så går du till angrepp och jag ska "smaka på min egen medicin". Det blir elakt på forum för att folk skriver med taggarna utåt, vilket triggar till ytterligare elakheter.
  • Anonym (Molly)

Och DIREKT tog till och med den här tråden den riktningen. Ironin...

• Anonym (Elak)
    Anonym (Molly) skrev 2023-10-24 18:25:15 följande:

Och DIREKT tog till och med den här tråden den riktningen. Ironin...

Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag förstörde din tråd. Blir så upprörd över ord som misslyckade människor och liknande. Önskar att folk tänkte sig för mer när de skriver, men måste själv jobba på det. Ska inte skriva mer och hoppas att tråden blir den trevliga tråd du önskar.

Allt gott Solig
Svar på tråden Varför så mycket elakhet här?