• Jasmineee

    Orolig att jag har mitt 5e missfall på G

    Hej,

    Jag har sedan vi började försöka med syskon för ca 1,5 år sen fått 4 st missfall, varav 3 av dem var på raken och jag är nu inne på min 4e graviditet på raken.

    Alla mina missfall har varit tidiga och jag har börjat blöda ett par dagar till en vecka efter bim.

    Är nu rädd att jag har mitt 5e missfall på g, denna gång har jag dock hunnit gå till v 7.

    Igårkväll slog en förjävlig smärta till i vad jag trodde var tarmarna, sådär gasig i magen med gaser som inte vill komma ut, ordentligt magknip. Har varit lite förstoppad så trodde att det berodde på det. Denna smärta gick sedan över till någon form av analkramp som jag bara upplevt i min tidigare graviditet (för flera år sedan). Smärtan avtog men sen vaknade jag inatt igen med samma smärta, gick på toaletten och kissade och då kom det färskt blod.



    Smärtan var aldrig lokaliserad till livmodern, utan jag trodde hela tiden att detta var tarmarna som spökade. Sedan inatt har jag inte blödigt något mer utan bara haft blodblandade flytningar, nu känner jag dock att det känns konstigt i livmodern så jag går bara och väntar på att den ordentliga blödningen ska komma igång. Dock ingen molvärk/kramper i livmodern än, men det känns konstigt i magen och inte som vanligt.


    I och med mina missfall så äter jag trombyl som är blodförtunnande, så jag vet att man lättare kan blöda när man äter dom.


    Vad tror ni, finns det något hopp för mig ? kan smärtan i tarmarna/analkrampen utlöst en blödning från livmodern som kanske inte är missfall eller är det missfall tror ni?


    Hoppet är det sista som lämnar människan även om det känns lönlöst att hoppas för mycket med min historik

  • Svar på tråden Orolig att jag har mitt 5e missfall på G
  • Alexa1986

    Det är ju svårt att svara på, då blödningar inte behöver betyda missfall, och har du haft 4 missfall på så kort tid så borde du utan konstigheter få komma in på gynmottagningen/akuten och göra ett vul pga oro om inget annat. 
    Bättre att kolla upp så du får ett säkert svar.

  • Jasmineee

    Ja, pga mina missfall så gjorde jag vul i onsdags där man fick se ett hjärta slå, och är inbokad på ett till vul nästa vecka på onsdag igen. Men ska ringa imorgon och se om jag kan få boka om den tiden till denna vecka istället så att jag slipper gå och oroa mig tills dess.. Ville egentligen först se om det kom mera blod, jag vet att jag skulle känna igen blödningen om det är ett missfall. Än så länge har jag inte börjat blöda mer i alla fall, men den konstiga känslan är kvar i magen. Men jag ska ringa dit imorgon och hoppas för allt i livet att det inte kommer mer blod.

  • Anonym (Lis)

    Om du fortsätter ha ont så kolla upp det direkt så det inte är utomkvedshavandeskap.
    Kan ju vara en cysta som spruckit eller hematom, så bra att du kollar. Finns många andra förklaringar än missfall.
    Hoppas allt ser bra ut!

Svar på tråden Orolig att jag har mitt 5e missfall på G