Är jag toxic
Hej
jag är en tjej på 20 år, för två år sedan hamnade jag i en relation som eskalerade väldigt snabbt. Han var verbalt abusive och fysiskt. Detta drog ner på min självkänsla totalt. blev kallad saker, som ?psykopat? jag hamnade i en depression och utvecklade ett självskadebeteende. jag försökte lämna många gånger och sa till han att de är slut men hamnade ändå med han igen till de var nog och mamma ringde polisen då han blev våldsam och kasta glass mot mig.
det tog slut och några månad senare träffar jag ej väldigt fin kille på många sätt. Men jag vågade inte gå in i något så jag ?lekte bara runt med han? även om jag tyckte om honom. Men jag kände mig som en dålig människa och var rädd att jag inte var fin eller tillräckligt bra.
det utvecklades till ett konstant bekräftelsebehov, jag kan inte gå utan smink. Då mitt ex vän kallat mig ful. Jag vågar inte visa mig utan smink framför min partner och ursäktar mig alltid när jag inte har det.
på senare tid har jag och min kille börjar bråka. Inte om jätte stora saker men de resulterar u att det oftast är mitt fel. Han säger också att jag e psyko ibland. jag gråter oftast I våra argument då jag tycker de jobbigt och det triggar mig enormt mycket så jag bara sitter tyst och gråter när han pratar med mig. Han tycker att jag tar på mig offerkoftan och vill man ska tycka synd om mig. Men så är de inte. Han har vid 4 tillfällen gjort slut med mig då han inte mått bra, sen var de jag som var problemet och att vi bråka för mycket. tog tillbaka han alla gånger. Men jag känner att min självkänsla är så långt bort det går. Jag visar tacksamhet. Har bokat psykolog för att förbättra mig. Jag hjälper han med allt man kan tänka sig. Ser till och säga förlåt när jag ha fel. Men ändå ser han bara de negativa i jag gör.
jag har inte heller jätte mycket vänner, han tycker att jag skum runt andra och tycker att jag inte borde prata så mycket som jag gör. Ibland kan han sparka med sitt ben under bordet när han tycker något jag sagt e konstigt. Han e rädd hans vänner ska kolla snett på mig. så han brukar ta upp de rätt ofta.
han tog ipp att han pratar om mig till hans vän och jag undrade varför. Då säger han att de handlar om våra problem och att de har mycket gemensamt där. då frågar jag vad menar du. Han sa då jag men hans flickvän är ju psykotisk. Jag blev jätte ledsen för den tjejen är verkligen inte normal, och har gjort sjuka saker som stajling och ringa 20 ggr även om man ej kan och stort kontroll behov.
jag är inte alls så, jag må ha dålig självkänsla men vill ej utsätta han för något mitt ex gjorde mot mig.
jag känner mig som en dålig människa och vill vara de bästa för honom. Men jag vet inte hur jag ska gå tillväga.