• Anonym (Ts)

Rotavaccin, biverkningar?

Sonen fick första dosen Rotavaccin igår.

Nu under de senaste tre amningstillfälkena har det slutat med att han kräkts efteråt. Han äter, blir nöjd, verkar få ont i magen, och så kommer det upp igen. Allt från lite till stor kaskadspya som måste varit allt han ätit.

Känner nån annan igen det här efter Rotavaccinet? Tycker så synd om honom som inte får behålla maten. (Och ja, det är samma både om han ätit mkt eller lite).

• Svar på tråden Rotavaccin, biverkningar?
  • Anonym (Biverkningar)

Det är en av många biverkningar ja. Jag har ehler danlos och (från deras officiella webbplats) har jag fått reda på att man är mer benägen att få biverkningar av vaccin. Jag har alltid reagerat sjukt mycket på vaccin, och därför har jag valt att avvakta med vaccination på mina barn, tills jag är säker på att de inte har det. Dock visar båda tydliga tecken på det, så är glad att vi avvaktar.
    Nu menar jag inte att din bebis har eds, men menar att alla kan råka ut för biverkningar, och om jag inte minns fel så är kräkningar och diarré en biverkning?
    Har du kollat biverkningarna?
    Om det blir värre så får ni åka in till barnakuten, håll koll på om fontanellen blir insjuken, det kan vara tecken på vätskebrist.
    Lycka till, och ring 1177 istället för att fråga här💜

Svar på tråden Rotavaccin, biverkningar?