• rn85bn

    Är ni rädda för muslimer?

    Muslimsk extremism sticker ut i media, och har gjort det länge. Har det gjort er rädda för de som är öppet muslimer om ni inte känner dem?

    Kommentar, det är ju detta som är islamofobi, vilket används FEL i media som muslim-hat. Fobi betyder rädsla, inte hat. Hat kan födas av rädsla, men likaväl!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni rädda för muslimer?
  • Anonym (RäddFörReligiösa)

    Jag är rädd för alla religiösa. Det är något generalfel i huvudet på vuxna människor som tar sagor för sanningar.

  • Anonym (M)
    Anonym (RäddFörReligiösa) skrev 2023-10-26 09:16:29 följande:

    Jag är rädd för alla religiösa. Det är något generalfel i huvudet på vuxna människor som tar sagor för sanningar.


    Rädd för muslimer? Nej.
    Rädd för fanatiska islamister? Ja.
  • rn85bn
    Anonym (M) skrev 2023-10-26 09:43:47 följande:
    Rädd för muslimer? Nej.
    Rädd för fanatiska islamister? Ja.
    De har ju knappast en skylt på sig som säger vilken av dem de är så inte orimligt att vara rädd för alla muslimer..
  • Anonym (C)
    rn85bn skrev 2023-10-26 09:56:00 följande:
    De har ju knappast en skylt på sig som säger vilken av dem de är så inte orimligt att vara rädd för alla muslimer..
    De har ingen skylt där det står att de är muslimer heller. Är du rädd för alla med ?muslimskt utseende ? oavsett om de är muslimer eller inte?
  • rn85bn
    Anonym (C) skrev 2023-10-26 11:26:31 följande:
    De har ingen skylt där det står att de är muslimer heller. Är du rädd för alla med ?muslimskt utseende ? oavsett om de är muslimer eller inte?
    Det är frågan i omröstningen ungefär
  • Anonym (C)
    rn85bn skrev 2023-10-26 11:34:59 följande:
    Det är frågan i omröstningen ungefär
    För det första frågade jag dig (kan du själv inte svara på frågor du vill andra ska svara på?) och för det andra är det inte alls så frågan i omröstningen är formulerad. Den syftar på muslimer i allmänhet oavsett om man tror någon är muslim eller inte.
  • rn85bn
    Anonym (C) skrev 2023-10-26 11:38:36 följande:
    För det första frågade jag dig (kan du själv inte svara på frågor du vill andra ska svara på?) och för det andra är det inte alls så frågan i omröstningen är formulerad. Den syftar på muslimer i allmänhet oavsett om man tror någon är muslim eller inte.
    Fattar inte nån av dina frågor ärligt talat, kan du formulera om dem?
  • Anonym (Inte rädd)

    Grannen är muslim.
    En rar omtänksam gumma med huvudduk.
    Hon bakar bröd och sköter sin trädgård, klappar mina hundar och är en fredlig individ.

  • Anonym (.)

    Du vet ju aldrig vad de tänker och så jobbar många som typ busschaufförer. Plötsligt kanske de ska offra en massa svenskar för att de vanhelgar koranen.

  • Anonym (Hot)

    Inte rädd, men däremot ser jag islamism och alltför divergerande värderingar i samhället som ett hot som behöver tas på allvar och hanteras.

     Om en stor grupp människor i Sverige identifierar sig starkare med sin religion än med svenska samhället så blir det problem. Om alla muslimer levde efter devisen "svensk först, muslim sedan" skulle många av problemen försvinna. 

     

Svar på tråden Är ni rädda för muslimer?