Inlägg från: j3nnyy |Visa alla inlägg
  • j3nnyy

Gravid med BF Juli ♡

Jag hoppar in här jag med. Bf 5 juli ???? tredje barnet.
    Gjorde ett VUL för två veckor sedan och då syntes ett tydligt litet pickande hjärta.

• j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 21:25:02 följande:
    Vilken vecka var du i då?:)

och grattis!!
    I v 6+3 ☺️
    Tack!
  • j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 20:53:18 följande:
    Jag har bokat på Crocus i Stockholm. Dom erbjuder from 6+0 likaså Vasamamman. Menar du att du inte kan boka in dig hos dessa?
    På crocus gjorde vi också ☺️
  • j3nnyy
    Villblimamma98 skrev 2023-11-29 21:56:26 följande:
    Jag har bokat crocus. Var ni nöjda ?
    Alltså. Vi fick göra de vi kom för, hon var inte otrevlig eller så men inte alls samma känsla som när jag gjort ultraljud med tidigare barn. Tog typ max fem tio minuter allt som allt, kändes väldigt forcerat och hon rabblade allting på engelska. Har tidigare gjort ultraljud på mamma Mia och hade en helt annan mysig känsla 🙈 är sugen på att göra ett till till ultraljud om vi inte hinner få tid för kub innan jul för att känna oss mer säkra att berätta för barnen på jul, kommer inte välja crocus igen.
  • j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-11-30 08:30:43 följande:
    Läser man Google recensionerna så har folk väldigt blandade upplevelser.. ganska skönt att ha läst recensionerna innan för att veta vad jag har att förvänta mig. Jag förväntar mig nog inte en mysig stund utan bara information om hjärtat slår eller ej.

Läste något om någon som fått MA och den situationen kanske inte var helt snyggt hanterat. Men man ser ju tidsåtgången när man bokar. Jag har bokat hos M och jag förväntar mig inte att jag får en minut till än det som angivits.

Jag ska dit själv då mannen är borta på jobb, så det känns lite läskigt. Jag ställer nog nästan in mig på det värsta men hoppas givetvis på ett positivt besked?
    Som sagt var vi inne i 5-10minuter, så den tidsangivelsen på 20 kändes kanske inte helt korrekt i vårt fall. Å andra sidan kollade hon ju det vi ville veta. Så inte missnöjda så men har som sagt haft helt andra upplevelser på andra ställen så förväntade mig nog något annat bara helt enkelt. När vi var där såg hon att jag hade släppt två ägg men bara ett hjärta syntes. Har läst lite skräckexempel där man missat att de är tvillingar vid VUL och att det sedan syns på Kub eller rul så e liiite orolig för det samtidigt som jag upplevde att hon kollade extra noga i och med två ägg.
    När ska du dit? Håller tummarna för att allt går bra!
  • j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-11-30 09:22:46 följande:
    Jasså kan man se hur många ägg som släppts? Jag hade ingen aning! Har du några tvillingar i din familj?
    Skönt att hon verkar ha kollat extra noga iaf.

Jag ska dit på torsdag nästa vecka. Så det bli ca 2h bil enkel väg. Så totalkostanden för besöket blir en del 😂 men vad gör man inte för att få veta hur det står till med den lilla ❤️
    Visste jag inte heller😅 blev så chockad för vi har inga tvillingar i släkten så det har inte ens funnits med på vår världsbild 😂

Oj, finns det ingen närmare? Kör försiktigt!!
  • j3nnyy
    Anonym (Lina) skrev 2023-11-30 09:40:50 följande:
    Var på ultraljud häromveckan och då berättade barnmorskan att paret innan oss (vi såg aldrig dom, så de är anonyma) hade varit på ultraljud i vecka 9 där de bara sett ett embryo. Sen nu när de var på ultraljud i vecka 14 såg dom två, så ja det verkar ju hända.
    Neeej. Gud jag håller tummarna för att det inte händer oss. Men tänker eftersom hon letade borde hon hittat. Att dom som missat är mer att man inte vetat att man borde kolla extra noga. 
    Gissar att jag borde mått mycket sämre också om det hade varit två.
  • j3nnyy
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

Åh vad jag håller tummarna allt vad jag kan för er skull!!
  • j3nnyy
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-07 15:02:35 följande:

Fick veta att jag har jätte lågt P-ferritin 37 och det ska ligga mot 100. Känns inte alls bra. Bör man vara orolig? vad låg ett P- ferritin på?

Jag låg på 33 men min bm sa att det absolut inte var någon fara utan snarare helt normalt. Jag ska börja med järntillskott för att fylla på reserverna till andra trimestern då man brukar dippa som tusan.
    Från tidigare graviditeter vet jag hur kasst jag mått av niferex och duroferon så nu testar jag sideral. hoppas det funkar bättre :)
  • j3nnyy

Idag var vi hos bm och fick remisser till både KUB och RUL. Hade hoppats på att få göra KUB innan jul men fick en tid 29/12. Vill så gärna berätta för storasystrarna men då gärna göra ett ultraljud innan så man vet att allt ser bra ut även om mycket kan hända ändå såklart..
    Ni som har fler barn, när tänkte ni berätta för dom andra barnen?

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡