• SandvikenMamma

"SIBA"-cykel - sälja för hur mkt?

Jag köpte en mobiltelefon igår på SIBA, och fick en cykel på köpet. Jag behövde mobilen och skulle köpt den hur som helst, men tänkte att jag skulle slå till nu när jag ändå fick en cykel på köpet, så kan jag sälja cykeln och få lite pengar tillbaka.

Jag berättade för min mamma att jag hade en klasskompis som redan var intresserad av att köpa cykeln, men då sa mamma att hon ville köpa den istället. Och jag sa att det gick bra.
    Varken mamma eller jag har en bra ekonomi... Vi har dåligt med pengar båda två.
    Men hur mycket ska jag sälja den för? Den kostar ca 2000:- står det i annonsen. Den ligger ny i kartongen, inte upp-packad alls. Jag har ändå ingen nytta av den. Vad tror ni om 700:- eller 800
    Jag är verkligen värdelös på att sätta priser, och nu behöver jag eran hjälp

• Svar på tråden "SIBA"-cykel - sälja för hur mkt?
  • Råttan Rut

Min sambo köpte en mobil från SIBA och fick en cykel på köpet han med.

En riktig skräpcykel var det. Jag provade att cykla på den en gång - tog i princip ett par varv runt gården, längre vågade jag inte åka eftersom den inte kändes säker. Jag skulle inte släppa ut någon jag bryr mig om i trafiken med den cykeln.

• SandvikenMamma

Ojdå!
    Var det årets modell?

• Råttan Rut

Kanske inte riktigt svaret du var ute efter. Jag är bara sur på SIBA som lockar med en skitcykel, struntsamma att den var "gratis".

• Råttan Rut

Nej, detta var ett och ett halvt år sedan. Kanske är den av bättre kvalitet nu.

• Poena

Jag hade nog tagit ut något liknande som du säger, 7-800:-

• mysan82

ja 800kr tycker dock att du minst kan ta.. som sagt den är ju ny... mitt ex hade en siba cykel och den funkade bra i flera år..

• Malounis

Håller med tjos

Tycker din mamma kan få cykeln.
    Hade jag fått en cykel när jag handlade nått och någon i min familj behövde en så hade denne fått den.

Däremot, om jag hade sålt den till nån okänd så hade jag nog tagit några hundra för den.

• MalinMalin

Om det är en skitcykel (kan också tänka mig det...) så är det kanske bättre att du säljer den på Blocket och säger till din mamma att köpa en begagnad gammal hederlig cykel som hon kan ha i flera år. Är nog det mest ekonomiska att göra.

• SandvikenMamma

Ja, det får nog bli så att hon får köpa en annan cykel istället.

• tii

Har också hört att det är skitcyklar man får på SIBA.. tyvärr..

• smultronbubbla

Skitcykel tror jag absolut inte att det är! Hade ni satt ihop den rätt?
    Jag fick en cykel från Siba förra året, hade den en vecka och var supernöjd! Tyvärr stal de den Men som sagt, någon skitcykel var det verkligen inte!
    Om du ska sälja den eller ge den till din mamma är bara upp till dig att avgöra.

Svar på tråden "SIBA"-cykel - sälja för hur mkt?