• Anonym (Lirre)

En adress

Hej!

Jag skulle vilja överklaga till förvaltnings rätten, men hittar ingen att skriva till, jo, jag hittar, men fattar noll, nån här som vet.
    Det gäller socialtjänsten.

Jag skulle behöva få iväg ett överklagande helst i helgen så dom har det på måndag.

• Svar på tråden En adress
  • Anonym (Nja)
    linani skrev 2023-10-28 10:49:47 följande:

Det står i det beslutet som du har fått hur du gör för att överklaga det. Du ska skicka din överklagan till den som skrev beslutet, så i ditt fall till socialtjänsten i din kommun:

www.domstol.se/amnen/overklaga-myndighetsbeslut/Forsorjningsstod-och-annat-bistand/overklaga-socialtjanstbeslut/

Inte alltid. Jag fick avslag på ekonomiskt bistånd en gång när jag var yngre, då var det inte själva socialtjänsten man skulle skriva till utan någon annan instans. Men, det stod som sagt i brevet var det skulle skickas.
  • lilly

Hej,

Du ska lämna in överklagandet till socialnämnden som du fått beslutet av, så du kan antingen mejla handläggaren, till kommunens mejl eller lägga överklagandet i kommunens brevlåda om du vill lämna det fysiskt. De kommer kolla att du överklagat i rätt tid sen kommer det överlämna det till rätt förvaltningsrätt. Du kan söka på ditt postnummer  eller nedan för att se vilken förvaltningsrätt som handlägger ärendet. Denna info ska också finnas i besvärshänvisningen som nämnden ska ha skickat med beslutet. 

www.domstol.se/hitta-domstol/forvaltningsdomstolar/forvaltningsratter/

Svar på tråden En adress