• FanKan

Missfall eller inte

Hej! Har under gårdagskvällen Haft som mensverk Brukar vara för mig har alltid lite starkare verk. När jag vaknade inatt hade jag som brunt i bindan. nu på morgonen var det brunt, lite slemmigt, lätt rosa rött och två väldigt små mörka klumpar som mörkt vinrött/svart blod. Är det missfall eller kan man få så? Har inte haft någon stor blödning utan Max som 4 teskedar sammanlagt skulle jag tro.

• Svar på tråden Missfall eller inte
  • Panacea

När det gäller blödningar kan det vara 50/50. Väldigt svårt att säga. Det enda man kan göra för att bekräfta är med ultraljud. Vilken vecka är du i?

När jag var i vecka 6 hade jag samma symptom som dig. Började med brun flytning som övergick i mensblödning och smärta. Blödde ut klumpar. Fick åka in till gynakuten som sa att det var missfall baserat på mina symptom. Jag valde att boka in ultraljud på en privat klinik några dagar senare och kunde där se ett tickande hjärtat.

Hoppas verkligen att det inte är något farligt. Är du osäker då är det värt att kolla upp! Jag betalade 300kr för mitt ultraljud. Som sagt så är blödningar vanliga och kan komma utan orsak. Så det är oftast 50/50 om det är missfall eller ej

• FanKan

Jag fick för ca. 2-3 veckor sedan symptom som kändes som att jag var gravid. Testade då som var negativt men tror det var för tidigt att testa. Fick sedan mensvärk en kväll och mens under natten. Kändes då som om jag inte var gravid längre men funderar nu fram och tillbaka inte tagit något test igen så kan ju vara hjärnan som spökar.

• Rosen3

Det bästa är ju att ta ett gravtest så ser du om ens är gravid. Sen är det väl 50/50 att det är ett missfall eller ej. Väldigt vanligt med missfall tyvärr, jag själv har varit med om 4 :(

• Maymom
    FanKan skrev 2023-11-01 12:31:29 följande:

Jag fick för ca. 2-3 veckor sedan symptom som kändes som att jag var gravid. Testade då som var negativt men tror det var för tidigt att testa. Fick sedan mensvärk en kväll och mens under natten. Kändes då som om jag inte var gravid längre men funderar nu fram och tillbaka inte tagit något test igen så kan ju vara hjärnan som spökar.

Om du var gravid och det var missfall du fick då för ca 1-2 veckor sedan så kan det ju vara lite rester från det missfallet som kom ut nu.

Själv blödningen låter ju som antingen mens eller ett väldigt tidigt missfall.
    (20 ml blod på ett dygn låter som en normal mensdag)

Svar på tråden Missfall eller inte