Finns det fler här som inte orkar gå till jobbet under mens?
Jag tycker att det här är skitjobbigt och undrar om det finns fler här i liknande situation? Jag klarar helt enkelt inte av att gå till jobbet under mensen. Första dagen har jag alldeles för mycket mensvärk. Jag äter värktabletter men spyr ändå av smärtan. Får även migrän-liknande huvudvärk i samband med mensvärken så jag är ju sängliggande.
Sen andra dagen är jag som sjuk?! Asså mina slemhinnor är så svullna så jag både ser sjuk ut och låter sjuk? Blir täppt i näsan och får ont i halsen, VARJE MÅNAD. Svullen i ansiktet, spruckna torra vita läppar, illamående, blek, det känns typ som influensan? Fast jag vet att det är mensen. Plus då blödningen i sig som är kraftig. Byter maxibinda en gång i timmen, och får som störtblödningar när jag reser mig upp om jag suttit ner osv. Blöder ofta igenom. Detta kommer ju med hjärtklappning, yrsel osv. Inte kul!
Jag har sökt vård för detta men det finns inget fel med mig. Har varit hos både gynekolog och min vanliga husläkare på vårdcentralen. Jag har lite järnbrist men det är inget gynekologiskt fel på mig enligt gyn.
Hur ska man förhålla sig? Finns det fler som blir väldigt dåliga och typ sjuka under mensen? Hur hanterar ni det? Det blir många sjukdagar på ett år, speciellt när man lägger på dom sjukdagarna där man faktiskt har ett virus eller en bacill liksom! Usch, mår riktigt dåligt över detta! Får ångest över att vara hemma.