• Anonym (J)

    Fick barn i Juli, fick tillbaka mensen i September. Nu är mensen 18 dagar sen.

    Fick mitt tredje barn. Har inte kunnat amma något barn längre än 1-1,5 månad. Efter alla 3 graviditeter har mensen kommit tillbaka ganska fort typ efter 2 månader och vart regelbunden. Men efter sista barnet så har jag bara haft en mens och nu är den 18 dagar sen. Jag gjorde graviditetstest för typ 2 veckor sedan som visade negativt eftersom jag och killen haft oskyddat samlag. 

    Tanken var först att inte skydda oss och att ett till barn är välkommet men nu har det hänt saker i livet som gör att vi ändå vill vänta lite. Men vi har haft massa oskyddat sex och jag har ingen aning om eller när jag haft ägglossning. Men som sagt för två veckor sedan då mensen var någon dag sen gjorde jag negativa tester. Men varför kommer inte mensen tillbaka igen? Har ni vart med om liknande? Har ju hört att den kan bli oregelbunden men 18 dagar känns ju lite väl länge det. Vad tänker ni? Vist skulle man kunna testa igen men har inte lust att kasta bort massa pengar p ågraviditetstester. 

Svar på tråden Fick barn i Juli, fick tillbaka mensen i September. Nu är mensen 18 dagar sen.