• Vickevire93

    Första mötet Sellmer Klinik

    Hej, idag hade jag mitt första möte på Skype med Sellmer Klinik. Kändes väldigt bra under hela samtalet och kommer förhoppningsvis redan nästa vecka åka dit för att insemination. 

    Innan samtalet hade jag gjort vaginalt ultraljud samt blodprover där allt såg enligt henne väldigt bra ut, vilket va skönt att höra. Hon nämnde att mina chanser ser väldigt goda ut så får hoppas det går bra. Gäller att inte ha för höga förväntningar.

    Är det någon mer som ska göra insemination eller IVF nu i november hos Sellmer Klinik eller någon annanstans? 

    Kan tillägga att jag är 30 år gammal och singel, så gör alltså detta själv! 

  • Svar på tråden Första mötet Sellmer Klinik
  • Jensu

    Hej, 

    kul med aktiva medlemmar här så man kan följas. Jag och min sambo har också valt sellmer klinik. ☺️

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-09 08:47:20 följande:

    Hej, 

    kul med aktiva medlemmar här så man kan följas. Jag och min sambo har också valt sellmer klinik. ☺️


    Åh men så kul!! 😁 har ni haft möte med dom ännu? Ska ni göra insemination eller IVF? 
  • Jensu

    ja vi har haft möte, och gjort vår första insemination igår 🥰 nu hålle vi tummarna

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-10 11:08:58 följande:

    ja vi har haft möte, och gjort vår första insemination igår 🥰 nu hålle vi tummarna


    Men gud så spännande! Håller tummarna för er 😍 jag ska göra insemination nästa vecka! 
  • Jensu

    Gör du i naturlig cykel eller stimulerad? ☺️ får hoppas på plus för båda 

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-14 13:07:08 följande:

    Gör du i naturlig cykel eller stimulerad? ☺️ får hoppas på plus för båda 


    Jag gör i naturlig cykel! Va faktiskt där idag så den 28e november får jag veta om de gick på första försöket 😍 

    Hoppas de går vägen för oss båda, så spännande! 
  • Jensu

    Vad spännande ☺️. Gäller att inte ha höga förväntningar, men man vill ju så gärna plussa? 
    vi gjorde också i naturlig cykel. Dock vid inseminationstilfället så hade redan mitt ägg släppt så procenten gick ju ner även lite där. 

    Såg de om ditt ägg släppt eller var på väg att släppa vid ultraljudet? ☺️

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-19 08:29:32 följande:

    Vad spännande ☺️. Gäller att inte ha höga förväntningar, men man vill ju så gärna plussa? 
    vi gjorde också i naturlig cykel. Dock vid inseminationstilfället så hade redan mitt ägg släppt så procenten gick ju ner även lite där. 

    Såg de om ditt ägg släppt eller var på väg att släppa vid ultraljudet? ☺️


    Jag har fortfarande inte riktigt tagit in att de hänt, allt gick så fort när jag väl fick ett positivt ägglossningstest. 4 timmar senare va jag på kliniken och gjorde insemination 😅 men ja, de gäller inte att ha för höga förväntningar. Men som du skriver vill man ju gärna plussa...

    Va de ni själva som valde att genomgå det ändå eller sa de på kliniken att de går när det redan släppt? För mig va mitt ägg påväg att släppa! 
  • Jensu

    Ja det gör ju det, okej ja jag börjar tro att oddsen är bättre Vid inseminationstillfälle som du haft, alltså att ägget är påväg att släppa☺️. 


    kliniken sa att det visst finns en chans till graviditet inte lika stor så därför tog vi beslutet att iaf prova. Vi hade ändå åkt dryga 50 mil så 😅

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-20 04:41:41 följande:

    Ja det gör ju det, okej ja jag börjar tro att oddsen är bättre Vid inseminationstillfälle som du haft, alltså att ägget är påväg att släppa☺️. 


    kliniken sa att det visst finns en chans till graviditet inte lika stor så därför tog vi beslutet att iaf prova. Vi hade ändå åkt dryga 50 mil så 😅


    Hade inte fått notis på att du svarat! Fick du positivt på testet? ❤️ Du gjorde ju insemination 5 dagar innan mig... Ska ta mitt imorgon 🤭
  • Jensu

    Hej, 

    vi plussade förra veckan, så oerhört tacksam 💗 
    åh😫Nästa gång för dig! Ska du görs en insemination till kommande ägglossning? 

  • Vickevire93
    Jensu skrev 2023-11-28 11:41:00 följande:

    Hej, 

    vi plussade förra veckan, så oerhört tacksam 💗 
    åh😫Nästa gång för dig! Ska du görs en insemination till kommande ägglossning? 


    Åh men så kul att höra, va glad jag blir ❤️ så spännande!!!

    Kände klart en liten besvikelse att de inte va positivt men blickar framåt istället och hoppas på nästa gång. Och har mensen inte kommit i slutet på veckan ska jag testa igen på måndag.
    Nej, blir inte till nästa ägglossning. Blir någon gång i början på nästa år tror jag! 

    Är lite inne på att göra de här i Sverige istället, såg en klinik som hade paketpris och även skriva upp mig i kö i min region att få hjälp med assisterad befruktning. Så vi får se helt enkelt hur det blir..
Svar på tråden Första mötet Sellmer Klinik