• Anonym (???)

Istället för The Body Shop

Jag har handlat på tbs i säkert 20 år och varit jättenöjd tills för bara något år sedan. Kvaliteten har störtdykt, priserna höjts och framförallt kan jag bara inte ignorera deras vänsteraktivistiska skitnödighet längre. Jag kan noll om hudvård, så snälla, kan någon tipsa om något märke som kan motsvara tbs? Dvs enkla grejer(inte ute efter serum och "vetenskapligt testat" och annat avancerat) med blandade dofter till bra pris. Tack!

• Svar på tråden Istället för The Body Shop
  • Anonym (???)

Inget förslag?

• Anonym (A)

Till ansikte eller kropp?

Till kropp gillar jag Rituals.
    Ansikte blandar jag märken och har ingen koll på TBS så kan ej jämföra.

• Anonym (???)
    Anonym (A) skrev 2023-11-07 17:49:05 följande:

Till ansikte eller kropp?

Till kropp gillar jag Rituals.
    Ansikte blandar jag märken och har ingen koll på TBS så kan ej jämföra.

Till allt.... Har väldiga problem med torr hud generellt. Till kroppen använde jag bodyshops bodybutter kokos, den funkade även till mina händer som blir otroligt spruckna under det kalla halvåret. Till ansiktet har jag använd både masker mot orenheter och återfuktande fläckvis. 
    Jag ska titta på ditt tips, tack,.
  • Anonym (???)
    Anonym (4) skrev 2023-11-07 17:49:59 följande:

Rituals kanske?

Ska kolla, tack.
  • Anonym (A)

Till ansikte gillar jag Squalaneolja från The Ordinary.
    Till riktigt torr hud (kropp) vet jag inte om Rituals funkar. Jag har inte varit så torr de sista åren. 

• Anonym (Constance)

Jag föredrar The Ordinary och franska apoteksmärken som La Roche-Posay, Avène och Bioderma. Det är enkel, ren hudvård som fungerar för de flesta. 

• BuoBä
    Anonym (???) skrev 2023-11-07 18:05:42 följande:
    Till allt.... Har väldiga problem med torr hud generellt. Till kroppen använde jag bodyshops bodybutter kokos, den funkade även till mina händer som blir otroligt spruckna under det kalla halvåret. Till ansiktet har jag använd både masker mot orenheter och återfuktande fläckvis. 
    Jag ska titta på ditt tips, tack,.
    Monoï eller Noix de Coco från Yves Rocher kanske?
  • Anonym (Inte rik)

Då jag inte är gjord av pengar så blir det mest lush, happy soaps och function of beauty. 

• Anonym (Linn)

Jag har aldrig handlat på Body Shop, har alltid tyckt att deras produkter varit överprisade och likvärdiga typ Loreal. Onaturliga dofter på body butter som påminner om tonårsparfymer

Svar på tråden Istället för The Body Shop