Dagens barn? Kan dom inte leka själva?
Okej, allting var absolut inte bättre förr, det är inte det jag säger. Och skolan var absolut inte bättre förr i alla avseenden heller. Snarare tvärt om!
Men okej, jag blev farsa ganska sent i livet och har nu två små barn. Sex år och tre år.
Varje gång jag går till lekparken med barnen, vilket sker nästan dagligen så är det ett himla tjatande. När jag var liten och fick besöka en större lekpark var det en kul grej vad jag kan minnas. Men mina barn börjar direkt tjata på mig, i stället för att leka lite själva? Ett oerhört uppmärksamhetsbehov verkar dom ha..
Det är -pappa titta, pappa kolla, pappa kan du hjälpa, pappa kolla här, titta på mig, pappa hjälp, pappa pappa pappa, pappa titta, pappa kan du? Pappa hjälp mig, pappa kolla när jag gör det här, pappa ska vi? papp kan du göra, pappa jag vill..
Efter en liten stund förklarar jag TYDLIGT att det är Ni som är barn. Vi går till lekplatsen för att ni barn ska leka, inte för att jag som vuxen ska ha roligt. Lek nu!
Då leker de själva nån minut, sen fortsätter tjatet. Är det bara mina barn som är såhär?