• Anonym (TS)

    Kondylom?

    Jag är löjligt rädd för kondylom. Någon här som har/ haft detta och som kan berätta lite? 


    Jag har  nämligen som lite knottrog hud på den yttre ena blygdläppen. Det syns endast och jag slätar ut huden. Jag vet såklart att talgkörtlar och hårsäckar finns, men upptäckte detta i somras. Har nog inte slätst it huden så tidigare så vet Inte om haft det längre. När jag gjorde gynundersökning hos bm i juli såg det bra ut, men jag är osäker på om bm såg ordentligt. Jag är en orolig själ och mår dåligt över detta. Kan någon berätta om sina erfarenheter vore jag tacksam. 

    /Orolig själ 


     

  • Svar på tråden Kondylom?
  • Anonym (vårtjävlar)

    Kondylom är vidrigt och något man ska ha stor respekt för. Det är ju HPV virus som även kan ge cancer i munhåla och svalg som man kan få av att suga av killar.

    Jag hade kondylom flera gånger i min ungdom, kan har varit samma virus som drabbade mig vid flera tillfällen trots att jag fick behandling emellan. Första gången märkte jag att det var några vårtliknande flikar vid slidmynningen. Ett fåtal endast och minns att jag känt liknande på killens ollon men förstod inte var det var förrän senare.
    Vid första tillfället fick jag pensla med något lila medel som sved otroligt och nästa gång behövde de bränna hos gynekologen något som var väldigt plågsamt efteråt när man kissade. Något år senare upptäcktes även osynliga kondylom i slemhinnorna på insidan som krävde bränning på sjukhus.

    En god vän fick massa kondylomvårtor i analen som krävde riktigt tuff och smärtsam behandling, trots att hon inte haft analsex. Hon blev smittad endast av att killens kuk förmodligen hade nuddat vid samlag. Kondom är bästa skyddet men hjälper ju inte vid oralsex.

  • Anonym (TS)

    Usch det låter hemskt. Hoppas att du har läkt ut viruset för jag har förstått att viruset försvinner för de flesta efter något/ några år iaf. Så hemskt att få sådant när man inte ens haft tex analsex. 


    En kille jag träffade i 9 månader som endast haft sex med en person innan mig berättade nu i juni  att han fått utslag/ pluppar som han haft i några veckor. Jag hade senast sex med honom i juni 2022. Tydligen är det kondylom han har och sitter vid roten av penis men inte på ollonet eller så. När vi hade sex så hade han inget sådant vad jag kunde se. Dock är jag ju livrädd att ha fått ngt som kanske Inte helt brutit ut. Tycker det är så jobbigt att man inte kan testa sig för kondylom genom t.ex blodprov eller liknande för även om man inte kan se ngt inne i vaginan eller på vulvan med omnejd så kan man ju ha viruset och det stressar mig så jäkla mycket. Jag har tid imorgon hos barnmorska för att göra en koll. Är så orolig och det är psykiskt påfrestande och har ingen jag kan tala med om detta. 
    Tack för att du tog dig tid att skriva

  • jaguar777
    du vet, detta är ett mycket vanligt problem, samma sak som impotens. Jag har dessa 2 sjukdomar och med hjälp av Kamagra 100mg i sverige klarar jag impotens. Kondylom började nyligen och jag vet inte om behandlingsmetoder. Jag ska gå till en läkare snart för en konsultation och vi kommer att diskutera det med honom
  • Anonym (TS)

    Hoppas det går bra hos läkaren. Vad jag vet så går det ta bort dem med Wartex, frysa, eller via laser beroende på vart dem sitter. Önskar dig lycka till.

  • Anonym (anonym)

    Kondylom orsakas av en variant av HPV som inte ger upphov till cancer. Så kondylom är mest irriterande, snarare än farligt. HPV varianterna som ger upphov till cancer orsakar inga symtom. Kondom hjälper lite men inte särskilt bra och man kan lätt överföra smitta från en del av kroppen till en annan (typ från slidan till anus) bara genom att beröra dem. Det bästa skyddet är att inte ha sex alls. Det näst bästa är att vaccinera sig mot HPV, gör man det innan man haft många partners så är det mycket effektivt (och även om man har haft många partner har man sannolikt inte exponerats för alla varianter som vaccinet skyddar mot). I princip alla som har sex får HPV någon gång, den absoluta majoriteten får inga bestående men.

  • Anonym (Katt)

    Fick det tidigt i min sexdebut, men var också rätt senn. Sådär 19 år. Från första synliga vårtan till de var helt borta tror jag var 6 månader. Kan ha varit 9, men tror det var 6. Sedan dess nu snart 19 år senare har jag aldrig fått tillbaka det. Hade inte några större problem när jag hade det mer än att jag kände mig äcklig. Var varken irriterade eller gjorde ont. Gjorde ingen behandling heller. 

  • Anonym (TS)

    Tack för era svar. Vet att det inte är farligt, men inte så kul om det skulle bryta ut. Om man inte har några synliga kondylom på utsidan av vulva eller inne i vagina är ju ingen garanti eftersom man inte kan testa för kondylom då det är en klinisk diagnos och man kan ju vara bärare av hpv 6,11. 

  • johansonmark

    Heeft u moeite om een erectie van de penis te krijgen? Kunt u de verkregen erectie niet vasthouden tijdens het vrijen? Heb je de interesse in het bedrijven van de liefde verloren? Zorg er dan voor dat u last heeft van erectiestoornissen. Zowel voortijdige als vertraagde ejaculatie of moeilijkheden om een orgasme te krijgen na te veel stimulatie zijn gerelateerd aan deze mannelijke aandoening. Als u met een van deze symptomen wordt geconfronteerd en deze minstens 2 maanden aanhoudt, is het noodzakelijk dat u een arts bezoekt. Hij zal u het perfecte medicijn tegen erectiestoornissen voorstellen en u ook helpen om het goed te behandelen. In de meeste gevallen schrijven artsen een geneesmiddel voor met de naam Kamagra, dat zeer effectief is bij de behandeling van impotentie bij mannen. Kamagrabestellenshop


    Kamagrabestellenshop
  • Gaskarl
    Anonym (TS) skrev 2023-11-08 19:38:04 följande:

    Usch det låter hemskt. Hoppas att du har läkt ut viruset för jag har förstått att viruset försvinner för de flesta efter något/ några år iaf. Så hemskt att få sådant när man inte ens haft tex analsex. 


    En kille jag träffade i 9 månader som endast haft sex med en person innan mig berättade nu i juni  att han fått utslag/ pluppar som han haft i några veckor. Jag hade senast sex med honom i juni 2022. Tydligen är det kondylom han har och sitter vid roten av penis men inte på ollonet eller så. När vi hade sex så hade han inget sådant vad jag kunde se. Dock är jag ju livrädd att ha fått ngt som kanske Inte helt brutit ut. Tycker det är så jobbigt att man inte kan testa sig för kondylom genom t.ex blodprov eller liknande för även om man inte kan se ngt inne i vaginan eller på vulvan med omnejd så kan man ju ha viruset och det stressar mig så jäkla mycket. Jag har tid imorgon hos barnmorska för att göra en koll. Är så orolig och det är psykiskt påfrestande och har ingen jag kan tala med om detta. 
    Tack för att du tog dig tid att skriva


    Sitter hans "pluppar" vid kukroten är det inte kondylom, kondylom får man vid slemhinnorna. På ollonet och runt ollonkanten under förhuden, inte på skinnet.
  • Anonym (TS)

    Han fick det diagnostiserat hos läkaren och har varit och frysbehandlat dem i november. Han hade bara haft sex med en tjej innan mig. vårtorna satt på vid roten av penis och precis ovanför mot magen. Kondylom kan sätta sig både på slemhinnehud såsom ollonet på mannen och inre blygläppar och i slidan, men även på den vanliga huden i könsorganen. 

Svar på tråden Kondylom?