• Anonym (Anonym)

Han skickar våra sms till sin mamma?!

Är detta normalt?! 
    Förra veckan var jag, min man och vår lilla baby på semester med hans föräldrar (som för övrigt betalade hela resan). Vårt barn lekte med hans telefon och plötsligt ser jag att hon gått in i hans gmail-app, där det kommer upp ett mail som han skickat till sin mamma. 

Vi har haft det kämpigt sedan bebis kom och bråkar väl en del. Både vill gärna bestämma, jag blir lätt ledsen och känslig medan han blir aggressiv och kan kalla mig för sjuka saker (som missfoster/psykiskt svag osv). I mailet han skrivit till sin mamma har han skärmdumpat vår sms-konversation från vårt senaste bråk. Det enda han skrivit är ?du behöver inte läsa allt men här är smsen?. 

Jag är förtvivlad. Har inte märkt någon skillnad på honom på sistone, han är hur gullig, kramgo och fin som helst mot mig. Jag vill ju gärna se en framtid med oss (vill VERKLIGEN inte ha varannan vecka) men varför gör han såhär?! Vad ska han med smsen till? Och om han vill spara dem, varför skickar han dem till sin mamma och inte till sig själv? 

nån som varit med om liknande? Orkar inte höra att det är nattsvart, vill ha något slags hopp att en relation har överlevt efter nått sånt här 😭😭😭😭

• Svar på tråden Han skickar våra sms till sin mamma?!
  • Anonym (usch)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-08 18:28:29 följande:

Är detta normalt?! 
    Förra veckan var jag, min man och vår lilla baby på semester med hans föräldrar (som för övrigt betalade hela resan). Vårt barn lekte med hans telefon och plötsligt ser jag att hon gått in i hans gmail-app, där det kommer upp ett mail som han skickat till sin mamma. 

Vi har haft det kämpigt sedan bebis kom och bråkar väl en del. Både vill gärna bestämma, jag blir lätt ledsen och känslig medan han blir aggressiv och kan kalla mig för sjuka saker (som missfoster/psykiskt svag osv). I mailet han skrivit till sin mamma har han skärmdumpat vår sms-konversation från vårt senaste bråk. Det enda han skrivit är ?du behöver inte läsa allt men här är smsen?. 

Jag är förtvivlad. Har inte märkt någon skillnad på honom på sistone, han är hur gullig, kramgo och fin som helst mot mig. Jag vill ju gärna se en framtid med oss (vill VERKLIGEN inte ha varannan vecka) men varför gör han såhär?! Vad ska han med smsen till? Och om han vill spara dem, varför skickar han dem till sin mamma och inte till sig själv? 

nån som varit med om liknande? Orkar inte höra att det är nattsvart, vill ha något slags hopp att en relation har överlevt efter nått sånt här 😭😭😭😭

Fy vad integritetskränkande. Fy fan att han öppnar hela er relation på det där sättet för henne. Du ska vara hans förtrogna.

Låter inte ok.

Jag tycker du ska snacka med honom om vad du såg. Och vara lugn. Och säga att du tycker det är integritetskränkande. Att han faktiskt har förstört din tillit.

Smsa honom aldrig mer. Ring bara.
  • Anonym (Anonym)

Ja jag håller med 😭 men vill så gärna ha en familj och inte dela på oss så försöker hitta hundra anledningar till varför han gjort såhär. om jag konfronterar honom får jag ju heller inte reda på om det händer igen? Känner typ att jag vill ha koll vad han försöker göra? fattar ni? 😭😭

• Anonym (Falabella)

Jag skiter i hur trött han är av bebis, INGEN ska kalla sin partner för missfoster eller psykiskt svag etc.

Han misshandlar dig psykiskt TS, och han är inte lojal med dig för fem öre när han slänger över era gräl till sin morsa.

Du borde agera utifrån det.

• Anonym

Hej ts, jag vill rekommendera dig att beställa tid på familjerådgivning. Det låter som ni skulle behöva lite hjälp utifrån. 
    Hans mamma ska inte vara så långt inne i er relation och peta. Om han behöver stöd så ska han gå till en professionell.

• Anonym (Herakles)

Snälla, sök hjälp. Du behöver jobba på din självkänsla och medkänsla till dig själv. Ingen har rätt att kalla dig sådana saker och du vill säkert inte att ditt barn ska lära sig att det är acceptabelt.

• Wildmane

Och du visar dom för alla dina kompisar, medans han har inte någon annan som han litar på.

• Wildmane

Correction: Du snackar med din pappa, din mamma, alla dina vänner, dina lärare, din samtals terapeut, din förra älskare, doktorn...

Medans han bara har sin mamma som han litar på. 

Wildmane skrev 2023-11-08 21:45:57 följande:

Och du visar dom för alla dina kompisar, medans han har inte någon annan som han litar på.

• Anonym (lussan)

Det var nog inte för att spara smset som han skickade det till sin mamma, då hade han ju bara kunnat spara dem vart som helst.

Min första tanke är att han vänt sig till henne för stöd eller råd, men jag hade blivit jättearg om det var min kille som hade gjort så. Det är en sak om han tar upp om ert bråk med henne om han känner att han behöver någon att prata med men att skicka screenshots är inte okej. Det där blev som att han hängde ut dig till henne. Och du har ingen möjlighet att få förklara din version. 

• Anonym (lussan)

Hoppas bara att han sagt till sin mamma att han kallat dig för missfoster och psykiskt svag. Men troligtvis inte, mamman får väl bara höra hans version och den är ju vinklad till hans fördel då han antagligen bara tar upp det dåliga som du gjort och utelämnar hans del i bråket.

Jag hade tappat tilliten till min kille om han hade gjort så. Och som andra skrivit så ska du inte acceptera att han kallar dig sådana ord.

• Anonym (S)
    Wildmane skrev 2023-11-08 21:48:08 följande:

Correction: Du snackar med din pappa, din mamma, alla dina vänner, dina lärare, din samtals terapeut, din förra älskare, doktorn...

Medans han bara har sin mamma som han litar på. 

För det har hon gjort eller....?
    "Män" som bara har sin mamma här i livet har förbrukat existensberättigande!
  • Wildmane
    Anonym (S) skrev 2023-11-08 23:30:20 följande:
    Det gör alla kvinnor. Går inte en vecka utav dejting, förens varenda en av era vänninor vet killens arbetsplats, hela omkretsen och deras kukstorlek. 
  • Wildmane
    Visste du inte det?
  • Anonym (Hopp)

TS! Jag tycker inte att det finns någon anledning att se nattsvart på detta - absolut inte! Det kan finnas tusen anledningar till att han gjort det han gjort, och enda sättet att faktiskt få veta, och se om det går att reda ut, är ju att prata med honom om det.

Det är inte ok så som han betett sig, vare sig i fråga om hur han tilltalat dig när ni bråkat, eller i fråga om att dela era sms med mamman, men, lets face it - alla människor kan göra rätt rejäla misstag utan att det för den skull innebär att de är "dåliga" människor. Jag tänker att du är den som känner er bäst, och jag får intrycket att din uppfattning är att hela er situation fn har tärt mycket på er båda, snarare än att det är han som är ett svin.

Prata med honom! Tala om precis vad du tänker och känner, och, som nån annan skrev: överväg om ni behöver ta professionell hjälp utifrån - det ka faktiskt vara guld värt!

Men framför allt: ge inte upp hoppet förrän det faktiskt finns en tydlig anledning att göra det!

Jag önskar er verkligen all lycka till; det här går att lösa ska du se ♥️

• Wildmane
    Haha! I see. När folk snackar om dig, så snackar dom inte om din storlek ;) 
  • Bis mis
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-08 18:42:00 följande:

Ja jag håller med 😭 men vill så gärna ha en familj och inte dela på oss så försöker hitta hundra anledningar till varför han gjort såhär. om jag konfronterar honom får jag ju heller inte reda på om det händer igen? Känner typ att jag vill ha koll vad han försöker göra? fattar ni? 😭😭

Enda sättet att veta att han inte gör samma sak är att inte sms:a honom igen.

Psykiskt svag och missfoster, det hade kunnat diskvalificera honom som partner för mig. Mest troligt ja.
Svar på tråden Han skickar våra sms till sin mamma?!