• Flickan9

    Har jag graviditetssymtom?

    Hej!

    Har haft regelbunden menstruation i flera år dvs 25-31 dagar och brukar då blöda max 5dar. Använder mig av menskalender  så har väldigt bra koll på min cykel m.m

    De två senaste menscyklerna så var plötsligt betydligt kortare, dvs 21 och den andra 19dar, men blött i 6-7 dagar istället.

    Efter det på dag 7 hade jag slutat blöda på kvällen så då hade jag och min pojkvän avbrutet samlag. 6 dagar senare fick jag en ljusrosa flytning som varade i 4 dagar (dag 13-16 i menscykeln, väldigt liten mängd så det räckte bra med trosskydd,  kan inte ha varit en många veckor för tidig mens?! luktade inte något avvikande heller. Dag 14 i menscykeln hade vi igen samlag och kändes märklit då det kändes annorlunda på ett positivt sätt så jag tog ett graviditetstest några dar efteråt men det var negativt så tänkte inte destomer på det 

    Men sen dag 21 så fick jag plötsligt väldigt ont i mina bröstvårtor och tyckte också att bröstvårtorna ändrat utseende och hårda nästan hela tiden vilket aldrig förut hänt mig, samt väldigt beröringsömma. Har haft ont i bröst före mens tidigare men inte i bröstvårtorna vad jag minns. Har också en vit flytning nu och är nu för tilllfället på dag 24 och har inte tagit något nytt test ännu eftersom två av mina systrar haft negativa test fram tills vecka 5-6 och min mens är tidigast om 2 dagar om jag räknar utifrån en 25 dagar cykel

    Vi försöker inte få barn men ett barn skulle ändå vara välkommet ❤️ om det råkar bli så. vi båda närmar oss 30år och vi kommer försöka skaffa barn nästan direkt då vi hittar ett hus att köpa. Men dessa symtom får mig och fundera om det är graviditet eller någon typ av pms eller annan hormon förändring då min kropp inte betett sig såhär förut? Kan jag ha fått en väldigt tidig ägglossning? Eller spelar kroppen ett rejält spratt? Vad säger ni?

    Känner ni igen er i något? Berätta gärna om ni hade nå symtom strax före bim? 
    😊

  • Svar på tråden Har jag graviditetssymtom?
  • Anonym (S)

    Hej! 

    Har exakt samma fast min mens är 4 dagar sen och har haft ont i bröstvårtorna i 13 dagar nu... Ska testa mig imorgon, hur gick det för dig? :)

Svar på tråden Har jag graviditetssymtom?