• ginana01

    Wettex microfiber 3i1

    Behöver lite hjälp
    Köpte wettex microfiber dukar och det står att man ska skölja trasan innan användning och så gjorde jag också,lät dem torka
    Blötte ner den och började använda men själva trasan känns så klibbig.
    Sköljde flera gånger men samma sak

    Hut f"" använder man dom??

  • Svar på tråden Wettex microfiber 3i1
  • Anonym (B)

    I reklamen står det "kombinerar kraften av mikrofiber med en gummieffekt som polerar ytan". Det tycker jag låter som att den kan kännas lite konstig.

    Jag hade provat att tvätta den i maskin och se om det förändrar något.

  • ginana01
    Anonym (B) skrev 2023-11-09 14:11:19 följande:

    I reklamen står det "kombinerar kraften av mikrofiber med en gummieffekt som polerar ytan". Det tycker jag låter som att den kan kännas lite konstig.

    Jag hade provat att tvätta den i maskin och se om det förändrar något.


    Förstår att den ska kännas på ett annat sätt men den blir bara klibbig när jag sköljt den och jätte svårt att torka med
  • Anonym (städfreak)

    Jag älskar dom, de bästa disktrasor jag använt. Jag använder de precis som vilka disktrasor som helst. Visst känns de lite annorlunda men jag tycker inte de är klibbiga. De är de första disktrasor som torkar riktigt torrt och utan att det blir ränder kvar. Nu börjar jag få panik för jag har bara några få kvar och de är slut i alla butiker i närheten och ingen kan svara på när eller om de kommer in igen.

  • Anonym (B)
    Anonym (städfreak) skrev 2023-11-12 18:31:04 följande:

    Jag älskar dom, de bästa disktrasor jag använt. Jag använder de precis som vilka disktrasor som helst. Visst känns de lite annorlunda men jag tycker inte de är klibbiga. De är de första disktrasor som torkar riktigt torrt och utan att det blir ränder kvar. Nu börjar jag få panik för jag har bara några få kvar och de är slut i alla butiker i närheten och ingen kan svara på när eller om de kommer in igen.


    Jag testade att googla och den verkar finnas i lager hos flera webshoppar så vore jag du hade jag beställt hem en bunt.
  • Anonym (städfreak)
    Anonym (B) skrev 2023-11-12 19:55:42 följande:
    Jag testade att googla och den verkar finnas i lager hos flera webshoppar så vore jag du hade jag beställt hem en bunt.
    Tack för tipset. Tyvärr bor jag inte i Sverige så det är inte lika enkelt att bara beställa hem. Jag får planera in en sverige-resa om ett tag och handla hem ett gäng disktrasor :D  
Svar på tråden Wettex microfiber 3i1