• Peling

    Negativt rest BIM+2?!

    Prickade ÄL med hjälp av dubbla ÄL-tester (vanlig sticka och CB med fast smiley). 


    Idag BIM+2 men ingen mens?.


    Imorse negativt CB digitalt test. 


    Är det kört???? Men varför kommer inte mensen?.?

    Med första barnet plussade jag BIM+2 eller 3 men hade inte testat innan?. 

    Någon som fått negativt test på morgonen efter BIM men sen ändå plussat? 

  • Svar på tråden Negativt rest BIM+2?!
  • Peling
    Peling skrev 2023-11-12 11:00:21 följande:
    Negativt rest BIM+2?!

    Prickade ÄL med hjälp av dubbla ÄL-tester (vanlig sticka och CB med fast smiley). 


    Idag BIM+2 men ingen mens?.


    Imorse negativt CB digitalt test. 


    Är det kört???? Men varför kommer inte mensen?.?

    Med första barnet plussade jag BIM+2 eller 3 men hade inte testat innan?. 

    Någon som fått negativt test på morgonen efter BIM men sen ändå plussat? 


    Menade negativt TEST i rubriken :)
  • Vickan31

    Hej Peling!

    Har mensen inte kommit borde det absolut inte vara kört tycker jag! Och eftersom du testat med dubbla ÄL-tester borde ju BIM stämma kan jag tycka. Brukar du använda ÄL-tester varje månad, och brukar mensen komma på BIM då? 

    Har tyvärr inget bra svar mer än att jag hoppas på bästa möjliga nyheter för dig Hjärta Har det hänt något mer sedan du skrev igår?

  • Cececilia

    Det kan ta olika lång tid för ägget att fästa, så kanske har det fäst sent? 😊
    Men tyvärr finns ingen garanti att ägglossning sker även om man får positivt ägglossningstest. De möter ju bara hormonet som ger signal att ett ägg ska lossa, men det är ju inte alltid ägg lossar. 


    Hoppas att du får ett plus om några dagar 🤞

  • amiilee

    Hur gick det för dig TS? Är lite i samma sits förutom att jag även tempat och fått bekräftat ÄL för 13 dagar sen. BIM+1 och mensen brukar aldrig vara sen, däremot tidig ibland.

  • Anonym (Typ)

    Ibland lossar ägger först 24-48 timmar efter positivt äl test. Fortsatte du ta äl test? Ibland kan äl test vara positivt flera dagar. Jag har haft positivt 4-6 dagar ibland. Och släpper ägget först efter det blir negativt, blir ju cykeln längre

  • amiilee
    Anonym (Typ) skrev 2023-11-25 11:48:25 följande:

    Ibland lossar ägger först 24-48 timmar efter positivt äl test. Fortsatte du ta äl test? Ibland kan äl test vara positivt flera dagar. Jag har haft positivt 4-6 dagar ibland. Och släpper ägget först efter det blir negativt, blir ju cykeln längre


    Jag tempar och använder ÄL-stickor så då blir det mer tydligt när man faktiskt har ÄL. Men det visade sig att mensen var sen, lutealfasen blev 13 dagar istället för 11. 
Svar på tråden Negativt rest BIM+2?!