• 3em

    Har jag drabbats av ett ma?

    Jag är gravid i v 5+4. Jag hade molvärk runt bim i några dagar men avtog för en vecka sen. Har inte haft spända bröst eller andra gravsymtom. Känner mig inte ens svullen! Jag har varit gravid fyra ggr och har alltid haft symtom även om jag fått missfall tre av gångerna. Gravtesten visar superstarkt positivt! Vet att man inte behöver ha symtom men det känns väldigt mysko det här. Har ett inbokat vul i v 8! Känns faktiskt för jävligt att gå runt och vänta då jag vill veta nu. Jag misstänker att jag fått ett ma men har aldrig drabbats av det tidigare, bara vanliga missfall. Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Har jag drabbats av ett ma?
  • Lilant

    Man får inte ma så tidigt. Du är i vecka 5+ vanliga kvinnor får symptom i vecka 7+. Du är knappt äns gravid än. 

  • 3em
    Lilant skrev 2023-11-12 13:32:50 följande:

    Man får inte ma så tidigt. Du är i vecka 5+ vanliga kvinnor får symptom i vecka 7+. Du är knappt äns gravid än. 


    Jag tänker att den kanske har avstannat under v 5 men att kroppen inte stöter ut det. Om det då visar sig på vul i v 8 att det är mindre än vad det bör vara i den veckan så är det väl ändå ett ma? När jag var gravid med min dotter hade jag massor med molvärk och spända tuttar i v 6! Nu i denna graviditet i v 6 har jag alltså inget sånt.. varför jag är orolig! Hade molvärk runt bim men försvann ju för en vecka sen. Känns inte alls som att jag är gravid.

    Tror inte att "vanliga kvinnor" får tidigast symtom i v 7, kan komma tidigare än så.
  • Maymom
    3em skrev 2023-11-12 14:00:23 följande:
    Jag tänker att den kanske har avstannat under v 5 men att kroppen inte stöter ut det. Om det då visar sig på vul i v 8 att det är mindre än vad det bör vara i den veckan så är det väl ändå ett ma? När jag var gravid med min dotter hade jag massor med molvärk och spända tuttar i v 6! Nu i denna graviditet i v 6 har jag alltså inget sånt.. varför jag är orolig! Hade molvärk runt bim men försvann ju för en vecka sen. Känns inte alls som att jag är gravid.

    Tror inte att "vanliga kvinnor" får tidigast symtom i v 7, kan komma tidigare än så.
    Mitt tidiga ma som avstannat i v7 fick jag inte starka gravtester förrän i v6-7 nån gång. Så utifrån att du har starka tester som ökat så tror jag inte på ma, då borde de inte varit så starka.

    lycka till och försök släppa oron.
  • 3em
    Maymom skrev 2023-11-13 00:00:36 följande:
    Mitt tidiga ma som avstannat i v7 fick jag inte starka gravtester förrän i v6-7 nån gång. Så utifrån att du har starka tester som ökat så tror jag inte på ma, då borde de inte varit så starka.

    lycka till och försök släppa oron.
    Tack för ditt svar! Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men allt känns så olustigt bara. Ska ta ett test med veckoindikator senare i veckan för att se om det blir +3. Inte för att det är avgörande på nåt sätt men får jag det resultatet så kanske det kan lugna något.
Svar på tråden Har jag drabbats av ett ma?