• Anonym (Hej)

Hjälp med att lägga upp styrketräning på ett annorlunda sätt

Jag var tidigare nöjd med att träna 3 eller åtminstone 2 gånger i veckan, och då körde jag pass som gick igenom kroppen, 3*10 på varje övning.

Men det har av olika anledningar inte funkat för mig att hålla i det upplägget en längre tid, med att hålla på en lång stund med styrketräningen, så nu tänkte jag prova att göra lite då och då hemma, varje dag. Med påminnelser i mobilen kanske?

Ungefär, nu är det dags att göra 10 armhävningar. Sen gör jag något annat en stund. Sen 10 till. Sen efter ett tag 10 till. Då blir det 10*3. Sen kanske dra upp mig i stången, för att träna ryggen. Det var måndag. Till exempel så. Förstår ni hur jag tänkt? 

Men jag har svårt att tänka ut hur jag ska lägga upp det

Man ska ju inte träna samma kroppsdel 2 dagar i rad också tex.

• Svar på tråden Hjälp med att lägga upp styrketräning på ett annorlunda sätt
  • Anonym (Hulken)

Jag bryr mig inte om program längre, jag lyssnar på kroppen. Kör bara styrka 2 dar i veckan nu. Samma varje gång. Armhävningar (långsamma), crunches och squats (kroppsvikt)
    Det räcker för mig, men alla är olika. Prova dig fram så hittar du nog vad du gillar bäst.

• fultextad användarhandbok

Hej, du kan få mitt gamla träningspass jag använde för att stärka kroppen, som jag fick av en annan, tränar dock inte längre, men tyckte att det fungerade bra. Jag tränade 3 dagar i veckan och växlade mellan pass A och B med minst en vilodag emellan, jag tog i så mycket jag kunde på repetitionerna då man aktiverar fler muskelfibrer och dessutom kommer lyften att gå långsammare på högre vikter. Kör du fast så är det bara att sänka vikterna och börja därifrån igen, jag fick programmet av en som var med i en klubb som höll på med viktlyftning. 

Set x rep
    Pass A: Knäböj 6x3, stångrodd 6x3, valfri magövning
    Pass B: Marklyft 6x3, bänkpress 6x3, valfri magövning.

Svar på tråden Hjälp med att lägga upp styrketräning på ett annorlunda sätt