Studentpappa skrev 2023-11-12 19:57:47 följande:
Fast det vet ju alla som bor i hus att det bara är på FL kvinnor snickrar, jag har bott i hus i +40 år. Jag har aldrig sett en kvinna snickra, på sin höjd måla. Så där verkar gränsen gå.
Varken morsan, syrran, kompisars mammor, grannar, kollegor eller min egen sambo gör det. Tänk den dag man hör i fikarummet, en kvinna som tagit ledigt från jobbet ett halvår för att bygga sitt hus och gjort det mesta själv och med hjälp av sina tjejkompisar. Då kan vi börja snacka att det tagit sig!
Jag bor i hus. Jag skottar snö och bygger möbler tillsammans med min man. Vi har målat om 5 rum... eller rättare sagt JAG har gjort det. Min man brukar stå en stund med roller i handen men jag planerar, slipar, spacklar, tejpar, köper färg och målar det mesta. Jag har haft kontakt med elektriker för diverse jobb. Jag fixar ny tvättmaskin, diskmaskin etc.
Jag klipper träd/buskar i trädgården, min man klipper oftast gräset. Snickra har ingen av oss haft behov av.
Jag känner varken man eller kvinna som tar ledigt ett halvår för att bygga hus. Däremot har jag ett par kvinnliga kollegor som varit väldigt aktiva i deras husbygge, som dock genomförts av byggfirmor.
Bilar lämnar vi in till verkstaden.