• snäckis77

vin o sprit i tyskland

hej skulle vilja veta var ni handlar vin o sprit när ni åker till tyskland har aldrig varit där skulle behöva tips på billiga o bra ställe!!!!!!!!

• Svar på tråden vin o sprit i tyskland
  • roha

Vi åkte till Calles i puttgarten (tror jag att det ligger)
    Världens minsta affär, men allt man vill ha finns o det blev jättebilligt.
    Annars finns det ju bordershop precis när du stiger av båten.
    Ska ni köra eller åka båt??

• roha

Vi tog bron över till danmark o körde till rödby, färjan över till puttgarten. det blev smidigast tyckte vi, men lite drygt att sitta i bilen i 2,5 timmar...

• Annikamed2barn

Vi var i Flensburg vid Tyska gränsen. Det var bra att handla där, stort utbud. Tyvärr minns jag inte vad affären hette men det är nog bara att fråga sig fram.

• MissDecember

Vi handlar alltid på Bordershop-färjan i Puttgarden. Enormt stor affär med bra utbud och lika bra priser som på andra ställen. Plus att man inte behöver köra mer än 50 meter från färjan, vilket gör att man hinner tillbaka inom 3 timmar och får 250 DKK tillbaka på färjebiljetten.

• MissDecember

Se upp med det nya pantsystemet i Tyskland efter den 1:a april. Då måste samtliga betala 0,25 EUR per burk i pant! Affärerna i gränshandeln kommer dock att även sälja sk pantfria burkar till oss svenskar. Men se upp!

• jeeri74

Vill ni samtidigt se lite mer av Tyskland, rekommenderar jag er Lubeck, tar ett par timmar att åka till från båten i Puttgarden. Där finns två stora "supermarkets" med bra utbud av vin och sprit.
    När vi har varit där har vi bott på camping, både i tält och husvagn. Bra, ganska liten, lugn, ligger i ett bostadsområde nära dessa två "superbarkets".

Annars är båten vid båten i Puttgarden bra!
    Vi har också åkt bron över och sen båten till Puttgarden, men även båt via Helsingör-Helsingborg. Vilket alternativ man än väljer blir det ett tag i bil. Jag skulle säga att det är bäst att åka så länge som det går i Sverige, för vägen sen i Danmark är ganska tråkig..

• Peak

hej hör inte riktigt till ämnet, men ska kanske följa med på vin och sprit-resa till tyskland och de ska nog åka till Puttgarden, vet någon om man kan köpa barnvagnar i närheten? vilken är närmsta storstad annars?

• giraffas
    Peak skrev 2006-04-19 11:28:45 följande:
    hej hör inte riktigt till ämnet, men ska kanske följa med på vin och sprit-resa till tyskland och de ska nog åka till Puttgarden, vet någon om man kan köpa barnvagnar i närheten? vilken är närmsta storstad annars?
    hej 

tänkte väcka liv i denna tråd. Då jag undra om de är nän som har varit ner till tyskland och köpt vagn. Helst nära gränsen 
Svar på tråden vin o sprit i tyskland