• Lillmuffins

    Hjälp

    Ny på familjeliv och behöver hjälp och tips.

    Jag har varit ensam en längre tid efter min make gick bort alldeles för tidigt pga sjukdom, och efter det har jag inte haft något som helst intresse att träffa någon ny, föräns nu. 
    Jag har av olika anledningar haft andra rutiner under sommaren och här dyker en man upp då och då. jag vet vem han är sedan förut då vi är lika gamla som jag nu inte kan sluta tänka på.
    Vi har hejat de få gånger vi möts men inte mer än så. 
    Vi har varann på facebook men aldrig haft nån kontakt där och varken han eller jag är särskilt aktiv med att dela saker, men ser han är inloggad ibland och enligt statusen på facebook så är han singel och han bor ensam på adressen han är skriven på. 

    Vi har under hösten inte sprungit på varann något mer, men jag vill hemskt gärna få kontakt och lära känna honom, men vet inte hur jag ska göra. Funderar på att önska gott nytt år på nyår via messenger och se om vi får igång en konversation på så sätt, eller blir det bara konstigt? 

    Hjälp/tips mottages tacksamt, hur skulle ni gjort? 

  • Svar på tråden Hjälp
  • Lynx123

    Det är väl en bra idé? Eller kanske rentav föreslå en fika? Är han inte intresserad så kommer han vänligt avböja och så är det inte mer med det.

  • Agda90

    Varför vänta så länge som till nyår?

    Skriv något nu. Klaffar det kanske ni firar nyår tillsammans istället. 

Svar på tråden Hjälp