• Anonym (Apan)

35 år gammal man - hur ung kvinna/flickvän är rimligt att ha?

Jag fyllde 35 år denna månaden. Hur ung kvinna (över 18 år) är okej att dejta för en man som är 35 år? 
    Har ibland funderat på att ragga på en 20-25 åring, är det för ungt?
    De absolut flesta tycker att jag ser ut att vara i 25-28 års åldern, men åldersmässigt är jag ju 35 år, vilket är ganska mycket ändå. Tungan ute

• Svar på tråden 35 år gammal man - hur ung kvinna/flickvän är rimligt att ha?
  • SmulanFnulan

Eftersom du av allt att döma varit singel hela ditt liv och aldrig varit i en relation så är din dröm om att hitta en ung tjej bara en dröm och kommer så att förbli. Drömma får man ju göra obehindrat.

• Anonym (Apan)
    SmulanFnulan skrev 2023-11-13 18:14:28 följande:

Eftersom du av allt att döma varit singel hela ditt liv och aldrig varit i en relation så är din dröm om att hitta en ung tjej bara en dröm och kommer så att förbli. Drömma får man ju göra obehindrat.

Jag har två längre förhållande bakom mig, men båda var jämngamla med mig. Men jag ska ärligt säga att jag generellt attraheras betydligt mer av yngre kvinnor som är mellan 18-25 än vad jag attraheras av kvinnor som idag är jämngamla med mig. Sedan finns det ju en del kvinnor i min ålder som också är rätt fräscha och hellre en brud som är snygg och som är 35 än en ful brud som är 21.  

• MsM84

Så länge som du är på 18+ så blir det junior till dig. Dock skulle jag säga 25+ för att man ska ha hunnit få lite erfarenhet som vuxen, flyttat hemifrån osv. En 35-åring med någon som nyss tagit studenten känns inte rimligt för mig.

• fornminne

Du får väl prova. Du märker väl om tjejer under 25 är intresserade eller tycker att du är för gammal.

Tänk dock på att 10-15 år är en ganska stor åldersskillnad, särskilt när den yngre precis har blivit vuxen. Räkna med att ni inte alls är på samma plan.

Om några år kanske du vill ha barn. Vill en 25-åring det? Eller kommer du bli pappa när du är 40 och hon 30? Eller vill du inte ha barn?

• fornminne

Kom på att du kanske redan har barn, men det står inget om det.

Men om det skulle vara så. Vill en 23-åring eller 25-åring bli bonusmorsa? Till ett eller flera förmodligen ganska små barn?

• Kirenaj68
    Anonym (Apan) skrev 2023-11-13 17:46:02 följande:
    35 år gammal man - hur ung kvinna/flickvän är rimligt att ha?

Jag fyllde 35 år denna månaden. Hur ung kvinna (över 18 år) är okej att dejta för en man som är 35 år? 
    Har ibland funderat på att ragga på en 20-25 åring, är det för ungt?
    De absolut flesta tycker att jag ser ut att vara i 25-28 års åldern, men åldersmässigt är jag ju 35 år, vilket är ganska mycket ändå. Tungan ute

Hade jag varit 35 hade jag nog satt minimum 25 på tjejen. Då hade vi varit någorlunda i samma fas i livet. Men det är ju jag det förstås.

Vad du själv tycker är rimligt är din ensak. Det viktiga är att du och tjejen är trygga både med varandra och med relationen hur stor ålderskillnad det än är mellan er. Då finns det chanser att det kan funka även om folk säkert kommer att snacka.
  • Anonym (öö)

Ca 30. Mer än 5 år yngre tycker jag blir för mycket. 

• Anonym (Erfaren_man)

Regeln är, som alltid, att absolut lägsta ålder är halva din egen ålder + 7. Så i ditt fall 24-25 år. 

• Anonym (Pelle)

24++.Allt handlar inte om
    åldern tyvärr .

Svar på tråden 35 år gammal man - hur ung kvinna/flickvän är rimligt att ha?