• Anonym (grwa)

Vad ska man ha för bilder på Tinder och andra dejtingsidor?

Hur många och vad för sort bilder bör man som man ha när man dejtar på exempelvis Tinder eller annan app? 

Man har hört att en del personer påpekat att killar ofta lägger upp dåliga bilder, för få bilder, för oengagerade bilder osv. 

Vad tycker ni man ska ha för bilder? Bör man även ha en bild från sin fritidssysselsättning eller hobby? Om man exempelvis tränar mycket, ska man ha en bild från träningen då + fler andra mer sofistikerade bilder? 

Jag har hört en del säga att man ska ha bilder där man är tillsammans med sina vänner, för att man inte ska framstå som en enstöring eller psycho. Men om man inte har bilder där man är tillsammans med sina vänner, eller om de bilderna är helt värdelösa, vad gör man då? 

• Svar på tråden Vad ska man ha för bilder på Tinder och andra dejtingsidor?
  • Fjäril kär

Bilderna bör givetvis vara nytagna och ge en rättvis bild av vem du är. Ett tydligt ansikte , kanske nån helkroppsbild .  Ett leende ger många pluspoäng.  Bilderna blir bäst om du tar dom i vardagen och där du gör saker du tycker om och är bekväm med. En selfie från skogen där du är skitglad över kantarellerna är tusen gånger mer attraktivt än den skittråkiga bilden från gymmets spegel. 

Alla bilder där du försöker imponera , se macho ut, se cool ut, se ut som gangster eller visar nån form av attityd eller stelt poserande är bara ett stort nej. 

• Anonym (Gymtjej)

Om du exempelvis gillar att träna så kan det ju framgå på annat sätt än genom en selfie från gymmet.

Men oavsett så tror jag ju inte att jag är den enda som finner det attraktivt med män som tränar. Så vill man dra till sig tjejer som också har träning som intresse så kan det ju vara klokt att det intresset framgår på något sätt.

Jag tänker att det viktiga är att ha bilder där man ser hur du ser ut, samt att bilderna speglar vem du är. 

• Anonym (Erfaren_man)

Nytagna, både ansikte och helkropp (påklätt, givetvis). 

Absolut inte massa bilder på din hund. Extremt ointressant. 

Titta in i kameralinsen (inte dåliga selfies). 

Absolut inte bilder ihop med någon av motsatt kön. 

Svar på tråden Vad ska man ha för bilder på Tinder och andra dejtingsidor?