• Anonym (Hjärtesorg)

Hur lagar man ett brustet hjärta?

Jag har dejtat en man i ungefär 6 månader, han ville mer än mig från början och jag var tydlig med honom att jag verkligen inte orkar med något drama så vill han det här måste han tänka igenom noga. Jag har väldigt svårt att öppna upp mina känslor men med tiden blev jag hejdlöst förälskad i honom, just för att han var så otroligt kärleksfull från början. Han har även sagt att han älskar mig.
    Men nu har diverse problem i hans privatliv ställt till det och det kommer inte att gå längre.
    Jag är så fruktansvärt hjärtekrossad och vill aldrig någonsin mer känna så här. Det finns ingenting i hela världen som kan göra att det jag känner nu är värt det. 

Jag har ganska nyligen flyttat och har ingen som jag kan anförtro mig åt, jag känner mig så otroligt ensam och vet inte hur jag ska stå ut med smärtan jag känner. 
    Jag förstår så klart att det kommer gå över, men när? 

• Svar på tråden Hur lagar man ett brustet hjärta?
  • Anonym (?)

stackars dig❤️men,
    lämnar man sin stora kärlek för motgångar i privatlivet? Måste vara jävligt stort, typ livstid för mord..eller annat dramatiskt

• Anonym (M)

Jag går igenom något liknande just nu, även om vi inte träffats lika länge som ni har. Det är fruktansvärt, uppbrottet är färskt. Jag vet inte ärligt talat, men min teori är tvådelad. Aktivera sig på alla möjliga sätt är ena. Den andra är "to get over a guy you need to get under another", så det jobbar jag på nu.

• Anonym (Hjärtesorg)
    Anonym (?) skrev 2023-11-13 20:56:29 följande:

stackars dig❤️men,
    lämnar man sin stora kärlek för motgångar i privatlivet? Måste vara jävligt stort, typ livstid för mord..eller annat dramatiskt

Han har fullt giltiga skäl och jag förstår honom, men så klart hade jag ju hoppats att vi skulle kunna lösa det tillsammans 
    TackHjärta
  • Anonym (Hjärtesorg)
    Anonym (M) skrev 2023-11-13 20:58:46 följande:

Jag går igenom något liknande just nu, även om vi inte träffats lika länge som ni har. Det är fruktansvärt, uppbrottet är färskt. Jag vet inte ärligt talat, men min teori är tvådelad. Aktivera sig på alla möjliga sätt är ena. Den andra är "to get over a guy you need to get under another", så det jobbar jag på nu.

Vad är det som säger att bara för att en relation har varit lång ska det göra mer ont? I en färsk relation är känslorna nya och stormigare, har man varit tillsammans länge (pratar år nu) djupnar de så klart men att smärtan inte är lika stark för en kort relation tror jag inte är sant. Jag förstår det verkligen. 

Innan jag träffade den här mannen har jag just legat under (och ovanpå) rätt många andra män - det var min frigörelseperiod - men nu känner jag absolut noll lust. Det är helt dött "där nere". Och risken är att jag trillar dit igen, och kommer jag igen att få känna så här är det inte värt det.

• Anonym (Hm)

Har inga råd att ge men skickar dig en stor kram

• Less is more

Jag btycker att dwt hjälper att prata högt med sig själv när man är ensam.

Jag hoppas att ni kan hitta tillbaka till varandra och att du får möjlighet att berätta hur du  känner för honom.

• Anonym (M)
    Anonym (Hjärtesorg) skrev 2023-11-13 21:08:39 följande:

Vad är det som säger att bara för att en relation har varit lång ska det göra mer ont? I en färsk relation är känslorna nya och stormigare, har man varit tillsammans länge (pratar år nu) djupnar de så klart men att smärtan inte är lika stark för en kort relation tror jag inte är sant. Jag förstår det verkligen. 

Innan jag träffade den här mannen har jag just legat under (och ovanpå) rätt många andra män - det var min frigörelseperiod - men nu känner jag absolut noll lust. Det är helt dött "där nere". Och risken är att jag trillar dit igen, och kommer jag igen att få känna så här är det inte värt det.

Tack, du är verkligen rar och tröstande. Jag förstår vad du menar. Även gällande lusten. Jag har varit utan sex länge eftersom jag kommit ur en relation och var redo med just den här killen, kände förtroende och att det var rätt, och vi var precis på gränsen. Sedan försvinner han. Det är som att min kropp har bestämt sig för att spara sig åt just honom. Jag har många möjligheter till "casual sex", inte redo för det än. Jag behöver något annat först. Kroppen säger nej.

Tänker du att du kommer trilla dit på just denna kille eller kanske någon annan? Jag tror inte jag kommer känna så här för nästa jag träffar. Har en plan jag funderar på, har ett ex som jag litar 100 % på alla sätt och som ev. kan hjälpa mig att komma över denna kille. Får se om han nappar...
  • Anonym (Ööh)
    Anonym (?) skrev 2023-11-13 20:56:29 följande:

stackars dig❤️men,

Lr så lämnar man för att fanskapet e en lögnaktig psykopat ?
  • Anonym (Hjärtesorg)
    Anonym (Ööh) skrev 2023-11-13 22:23:20 följande:
    Lr så lämnar man för att fanskapet e en lögnaktig psykopat ?
    Menar du mig? 😌
  • Anonym (praktisk)

Med superlim eller tejp

Svar på tråden Hur lagar man ett brustet hjärta?