• Anonym (Ont i hjärnan)

Hjälp mig snälla

Nu tar vi detta en gång till då jag ligger här med hjärtklappningar.

för en tid sen var jag i ett förhållande, ett förhållande med mycket problem. Hade ej familj som vägrar acceptera, vilket gjorde att vi till slut gjorde slut. Sens jag har varit tonåring har jag fastnat i tankar, det har kunnat vara allt från händelser som skett, det har kunnat vara dagdrömmar osv. 

efter ett tag gick jag och denna kille tillbaka till varandra. Familjen tog det inte bra, de avbröt kontakten med mig osv. Mitt i allt visade det sig att jag var gravid (super kul). vi valde att behålla barnet, i början av graviditeten var jag super rädd för missfall varje gång jag gick på toa kollade jag på toalettpappret flera gånger för att försäkra mig om att det inte kom blod. Jag tog 2 tester till efter jag hade plussat för att se om jag verkligen var gravid. 

Efter ett tag började jag tänka ?tänk om mitt barn får autism eller födds döv osv? jag började läsa på om det och fick panik över det. jag tog upp det med min bm flera gånger. Jag mådde så dåligt varje gång jag tänkte på det och jag kunde inte sluta läsa om det. 

i början va sommaren Åkte vi på semester, väl på Arlanda frågar min kille mig om jag låste hemdörren. Jag fick livets Ångest varje gång jag tänkte på det för jag mindes verkligen inte om jag hade gjort det. Jag börja så klart tänka katastrof tankar om att det skulle vara kaos när vi kom hem. visade sig såklart att jsg hade låst dörren! 

I slutet av sommaren kom nästa tanke, tänk om jag blivit gravid av någon annan och inte min kille. Jag hade nämligen varit på en fest under månaden jag blev gravid. självklart börja jag tänka men tänk om jag haft sex men glömt bort det. Jag började analysera kvällen flera månader senare, kollade telefon listor, bilder, konversationer mm. Jag kom fram till att jag och denna kille endast var med varandra i ca 1 timme och 10 min. Vi var på en lokalfest, vi var med mina vänner och hans vänner. Frågar man mig om den här kvällen kan jag svara på hur den gick till, jag kommer ihåg hur jag tog mig dit, hur jag tog mig hem, vilka jag pratat med, konversationer under kvällen mm.. vi drack tillsammans och jag sa massa tokigheter han ringde mig den kvällen när han kom hem. 

jag började så klart ifrågasätta mig själv så jag frågade honom efter flera månader om vi låg. Han sa att vi inte hade gjort det. Jag frågade mina vänner som säger att nej ni var inte med varandra i köket vi såg er hela tiden. Men ändå har tanken kommit tillbaka flera gånger, ?men tänk om?. Grejen är väl att oftast har man något minne av att man haft sex när man är berusad, jag har 0. Jag har inga bilder i huvudet, inga minnesfragment eller något sånt utan det är endast en tanke jag hakat upp mig på. Jag minns som sagt kvällen väldigt väl, allt från klädsel på mig och på honom osv. Men jag förstår inte varför denna tanke fortfarande går i min hjärna för de flesta tankar jag fått brukar släppa efter ett tag. Denna vägrar!

Nu till min fråga, är det möjligt att det kan ha skett men jag glömt det, eller är det bara tvångstankar som styr? 

• Svar på tråden Hjälp mig snälla
  • Anonym (Mannen)

Du har problem med negativa tankar och att du övertänker. Sök hjälp från vården. 

• Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-15 04:59:14 följande:

Du har problem med negativa tankar och att du övertänker. Sök hjälp från vården. 

jag har redan psykolog kontakt, villket hjäper extremt mycket när jag väl får träffa hen. Nu har jag inte gjort det på 3 veckor då jag är beräknad denna vecka och hen skulle höra av sig i samband med att jag fött. 

• Anonym (Ont i hjärnan)

Ingen som kan tänka sig att ventilera lite?

• Anonym (?)

Det är bara tvångstankar som styr

• Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (?) skrev 2023-11-15 10:12:51 följande:

Det är bara tvångstankar som styr

Oftast så köper jag det. Och jag har ju förstått att ju närmre förlossningen kommer desto oftare dyker tanken upp. Innan märkte jag att varje gång någon sa åh bebis kommer snart kunde jag få tanken så jag har ju förstått att det triggar lite. 

Men jag förstår inte hur jag lyckats få mig själv att tro att jag haft en minneslucka och haft sex, för att sen tänka att jag kommer föda ut ett blont barn (både jag och killen är ganska mörka). När det inte finns NÅGOT som tyder på att det har hänt.. 

• Anonym (Hur)

Räcker inte alla trådar du redan skapat??

• Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (Hur) skrev 2023-11-15 11:32:31 följande:

Räcker inte alla trådar du redan skapat??

Egentligen borde det räcka, men tanken återkommer och då känner jag behovet av att skriva av mig 
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Ont i hjärnan) skrev 2023-11-15 12:13:32 följande:
    Egentligen borde det räcka, men tanken återkommer och då känner jag behovet av att skriva av mig 
    Sök hjälp istället. Tror mer du har en fetish kanske och mår dåligt över att inte kunna få blonda barn då du är mörk. Är en läskig värld vi lever i så kan förstå dig.
  • Anonym (XXX)

Du har frågat om det här förut, och jag kan bara ge dig samma råd igen: ta det lugnt nu och sköt om dig, för innan barnet är fött finns det inget du kan göra ändå. Så det är meningslöst att grubbla. 

När barnet är fött skickar du efter ett DNA-testkit från ett laboratorium utomlands, där det är tillåtet att göra anonymt (finns på de amerikanska släktforskningsföretagen, men även andra som är billigare). Sedan följer du anvisningarna, och skickar in DNA från ditt barn, din man och eventuellt dig själv (det är inte nödvändigt men ibland vill de ha det). Efter 10-14 dagar får du svar. Och sedan kan du släppa det. 

Skulle det mot all förmodan inte vara din man som är pappan, så VET du det och kan ta ett informerat beslut om hur du ska gå vidare. Men just nu måste du släppa det! Det är ingen idé att fråga runt, du skämmer bara ut dig, och ryktena kan nå din man!

• Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-15 12:44:39 följande:

Du har frågat om det här förut, och jag kan bara ge dig samma råd igen: ta det lugnt nu och sköt om dig, för innan barnet är fött finns det inget du kan göra ändå. Så det är meningslöst att grubbla. 

När barnet är fött skickar du efter ett DNA-testkit från ett laboratorium utomlands, där det är tillåtet att göra anonymt (finns på de amerikanska släktforskningsföretagen, men även andra som är billigare). Sedan följer du anvisningarna, och skickar in DNA från ditt barn, din man och eventuellt dig själv (det är inte nödvändigt men ibland vill de ha det). Efter 10-14 dagar får du svar. Och sedan kan du släppa det. 

Skulle det mot all förmodan inte vara din man som är pappan, så VET du det och kan ta ett informerat beslut om hur du ska gå vidare. Men just nu måste du släppa det! Det är ingen idé att fråga runt, du skämmer bara ut dig, och ryktena kan nå din man!

Jag vet ju innerst inne att det är han, men ändå kommer tanken upp gång på gång :/ 
  • Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (Hur) skrev 2023-11-15 12:33:36 följande:
    Sök hjälp istället. Tror mer du har en fetish kanske och mår dåligt över att inte kunna få blonda barn då du är mörk. Är en läskig värld vi lever i så kan förstå dig.
    Alltså förlåt men Hur tänker du nu? Varför skulle jag må dåligt över att inte kunna få blonda barn menar du? Jag märker att du är riktigt okunnig 
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Ont i hjärnan) skrev 2023-11-15 12:55:44 följande:
    Alltså förlåt men Hur tänker du nu? Varför skulle jag må dåligt över att inte kunna få blonda barn menar du? Jag märker att du är riktigt okunnig 
    Jadu du är helt besatt av att få ett blont barn och istället för att söka hjälp gör du en ny tråd varje dag om din besatthet. 
  • Anonym (Ont i hjärnan)
    Anonym (Hur) skrev 2023-11-15 13:00:50 följande:
    Jadu du är helt besatt av att få ett blont barn och istället för att söka hjälp gör du en ny tråd varje dag om din besatthet. 
    1. Jag är inte besatt av att få ett blont barn
    2. Jag pratar med psykolog kring mitt mående, visste du att det är vanligt att kvinnor utvecklar ocd under graviditeten?
    3. Jag har gjort en tråd tidigare, inte varje dag.
Svar på tråden Hjälp mig snälla