• Anonym (Chockad)

    Steriliserad man men är gravid!

    Hej.

    Min man steriliserade sig för ungefär ett år sen. Vi har flera barn tillsammans och ville inte ha flera och vi är dessutom 40+ så det var båda eniga om var bäst. Allt gick superbra och på provet tre mån efteråt visade det på 0 spermier. 

    Nu är jag gravid. Plussade igår och förstår inte HUR det är möjligt? Har inte berättat för min man än heller.

  • Svar på tråden Steriliserad man men är gravid!
  • Anonym (G)

    Gick han på 1 års kontrollen? Om nej så har du ditt svar där. 

  • Anonym (Chockad)

    Nej han ska på den om 2 v. Så man kan alltså inte lite på 3 mån kontrollen?!

  • Anonym (girl power)

    Har du "råkat" mysa med någon annan senaste veckorna?

  • Anonym (G)

    Nej man kan inte lita på 3 månaders kontrollen
    Detta borde ni fått information om. Först efter 1 års kontrollen så är det 98% säkert att man inte kan göra någon gravid. Men du kommer få reda på det om 2 veckor att hans sterilisering misslyckats. 

  • Anonym (Kan slinka igenom)

    Det är nästan aldrig 100% det finns alltid nån som tar sig igenom. Vips plus tecken 

    Jag förstår varför man gör sterilisering..

    Min kompis var i din situation. Men hon tog fortfarande p-piller. Och hon blev gravid! Men hon valde  abort.

    Hon kände sig dum ,kluven hur hon skulle göra med graviditeten. Men de gjorde de beslutet som passade dom.

  • Goneril

    Men otroligt! Hur kan detta vara möjligt, sterilisering samt P-piller! Det borde vara omöjligt. Nåväl. Paret tog beslutet att avsluta det hela, vilket var helt i linje med de radikala åtgärder som tidigare hade vidtagits.                                                                                                                   Sen kan man ju undra, rent filosofiskt, vad detta var för en liten rackare som ville överleva till varje pris, en stark överlevnadsinstinkt. Nu var det säkert ett korrekt beslut som togs, men paret måste ha dryftat frågan ur en rent Darwinistisk aspekt.                              

  • Anonym (Chockad)
    Anonym (girl power) skrev 2023-11-15 13:06:45 följande:

    Har du "råkat" mysa med någon annan senaste veckorna?


    Nej såklart inte, då hade jag väl knappast skrivit denna tråd?!
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (G) skrev 2023-11-15 13:12:44 följande:

    Nej man kan inte lita på 3 månaders kontrollen
    Detta borde ni fått information om. Först efter 1 års kontrollen så är det 98% säkert att man inte kan göra någon gravid. Men du kommer få reda på det om 2 veckor att hans sterilisering misslyckats. 


    Jag har dålig koll på det då han skötte det själv, men han i stort sett sagt att det är fritt fram efter 3 månkollen...
  • Anonym (G)
    Anonym (Chockad) skrev 2023-11-15 19:02:48 följande:
    Jag har dålig koll på det då han skötte det själv, men han i stort sett sagt att det är fritt fram efter 3 månkollen...
    Ja män har ju en tendens att inte ta till sig informationen. Nej det är inte frittfram efter 3 månder då dom fortfarande kan växa ihop, först efter 1 år är det 98% säkert. 
  • Anonym (deprimerande)
    Goneril skrev 2023-11-15 15:04:01 följande:

    Men otroligt! Hur kan detta vara möjligt, sterilisering samt P-piller! Det borde vara omöjligt. Nåväl. Paret tog beslutet att avsluta det hela, vilket var helt i linje med de radikala åtgärder som tidigare hade vidtagits.                                                                                                                   Sen kan man ju undra, rent filosofiskt, vad detta var för en liten rackare som ville överleva till varje pris, en stark överlevnadsinstinkt. Nu var det säkert ett korrekt beslut som togs, men paret måste ha dryftat frågan ur en rent Darwinistisk aspekt.                              


    P-piller verkar inte funka bättre än M&Ms på en släkting till mig, hon har blivit gravid tre gånger med hormonella p-medel. Och en gång med kopparspiral.

    Varje gång sa läkarna "DETTA kommer att funka för dig!" Obestämd
Svar på tråden Steriliserad man men är gravid!