• jajje

    Bröstcancer

    Jag har en vän till mig som är otroligt orolig över bröstcancer. Läkaren har skicket en remiss till bröstmottagningen så det är pågång men även väntetid. 
    Min vän har sen i somras haft ont i vänster bröst när hon tryckt lite och även legat på den sidan. Det bränner/svider och ibland känns lite som att det blir kallt. Hon har också känt en knöl långt ner i bröstet som är hård, smärtan har nu blivit värre och hon är så orolig. Lider av panikångest så hon bor just nu hos mig och min familj. Finns det någon där ute som känner igen symtom och där det inte  var cancer så hon kan få något att lugna sig med. 

    Och ja det var dumt att att hon inte gick till läkaren tidigare, hon trodde det skulle gå över men nu har hon äntligen gjort det så inga dumma kommentarer tack????

  • Svar på tråden Bröstcancer
  • Lynx123

    Tyvärr är det omöjligt att säga, men det vikitigaste är att bröstcancer är mycket behandlingsbart med god diagnos! Försök fokusera på det. Kram

  • jajje
    Lynx123 skrev 2023-11-16 14:33:58 följande:

    Tyvärr är det omöjligt att säga, men det vikitigaste är att bröstcancer är mycket behandlingsbart med god diagnos! Försök fokusera på det. Kram


    Ja precis, men hon är ju så orolig för att hon väntat så länge och att det spridit sig. Men tack för snälla ord????
  • Lynx123

    Jag förstår verkligen det men det är ÄNDÅ behandlingsbart. Väntan är vidrig men snart så vet hon. 

Svar på tråden Bröstcancer