• Växjömamma1976

När kan man börja med bärsele???

Hej hej!!

När kan man börja med bärsele till sin bebis? Ska man vänta tills bebisen är någon månad? Vore praktiskt att bära honom i en sån hemma..

Vad anser ni?

*tacksam för svar*

• Svar på tråden När kan man börja med bärsele???
  • Bigfoot

Vad är det för slags sele du tänkt dig?

• Ankissen

Vi började med vår baby Björn när Ellis var ca en månad. Innan såg han helt ihopsjunken ut i selén. Då körde vi bärsjal istället och det gör vi fortfarande mer. Bättre helt enkelt!

• Beckah82

När bebisen har lite styrsel...ska väl gärna ha lite styrka i nacken. Så det går inte säga en ålder. Det beror på ditt barn =) barn är ju olika.

• nesvan

jag har en Babybjörn bärsele till min kille och i den stod det att från de väger 3,5 kilo kan man använda den
    men de på bvc sa att de kunde man göra tidigare, ända skälet till att det stod så var att det hade hänt en olycka i usa med en bebis som ramlat ut och föräldrarna hade då stämt företaget. men spänner man fast den rätt är det enligt dem omöljigt att bebisen skulle ramla ut.
    Så de rekommenderade mig att börja använda den och då vägde han 3,2 kg. så har du inte en pytte bebis så tror jag nog att du kan börja använda den.

• Jörgensen

på våran står det att man får börja ha den när abrnet väger 3500gr.. vi får vänta ett bra tag.

• Växjömamma1976

Är det nån som har en bild på er bärsele man får använda från 3500 gram?

• norpan1

Hej

Jag ringde babybjörn för att fråga varför de har 3,5 kg och det är för att de räknar med att bebisen är för kort i rocken innan. Man ska vara 53 cm eller väga ca 3.5 kg för att kunna få ut armarna där de ska vara. Min lilla tjej väger bara 3 kg och är för kort/liten för babybjörnen fast jag har henne där ändå korta stunder eftersom hon oftast kurar ihop armarna framför sig i alla fall. Testa!

L

• Bijouu

eftersom vi har ett förtidigt fött barn fick hon sitta i bärselen i stort sett jämt i början. Hon var för kort för babybjörn egentligen men det funkade ok ändå. Vi började använda den vid 2 månaders ålder.

Svar på tråden När kan man börja med bärsele???