• Anonym (Ts)

Vad händer med min mjölk?!?

Alltså jag fattar INGENTING. Har helammat i nästan tre månader Med riklig tillgång på mjölk, läckande  bröst och spänd känsla  konstant.

Så över natten nu i helgen bara slutar de läcka och blir typ inte spända mer. Inte successivt utan från en natt till nästa dag.

Vad sjutton händer - kan produktionen tvärdö så? Dricker över 2 liter vätska om dagen utöver maten och äter regelbundet.

HJÄLP!

• Svar på tråden Vad händer med min mjölk?!?
  • Anonym (Hej)

Kan vara så lätt att brösten anpassat sig. Blir bebisen mätt mina spände knappt alls och sonen är 12 mån och aldrig haft problem att amma 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hej) skrev 2023-11-20 05:38:45 följande:

Kan vara så lätt att brösten anpassat sig. Blir bebisen mätt mina spände knappt alls och sonen är 12 mån och aldrig haft problem att amma 

Anonym (Hej) skrev 2023-11-20 05:38:45 följande:

Men över en natt?! Så de läcker och jäklas på nstten och sen när den spänningen ammades bort så liksom slutade de bli så igen. 

Tycker amningen gick sämre med när de blev slappa men jag är ju också van att kunna se hur der funkar genom  att brösten går från överfullt spända till slappa. 

Bebis har kissat och bajsat, men också sovit utan att kissa utan kissat vid uppvak istllet. Vilket inte hände när brösten var överfulla utan då kissade bebis snarare på sig vid sömn istället.

• Anonym (Ts)

Puffar om nån annan kan ge råd eller insikt.

• cleoeme

Det är fullt normal. Dina bröst har vant sig vid mängden mjölk som behövs produceras. Så länge du fortsätter amma som vanligt är det inga problem! :) barn är inga robotar som alltid har samma rutiner/mönster, så bara för att barnen inte kissar vid varje vilostund betyder inte att något är fel. Snarare är det ett tecken på att barnet växer och utvecklas.
    Mjölkproduktionen brukar normalt stabilisera sig när barnet är 6-12 veckor gammal och det kan märkas genom att brösten inte känns lika fulla, eller nästan tomma (bortsett från om man går ovanligt länge utan att amma), det kan komma mindre mjölk när man pumpar och många slutar läcka mjölk. Allt detta är normalt och betyder inte att mjölken sinar utan att din kropp har förstått hur mycket mjölk den ska producera.

• Anonym (Ts)
    cleoeme skrev 2023-11-20 14:38:11 följande:

Det är fullt normal. Dina bröst har vant sig vid mängden mjölk som behövs produceras. Så länge du fortsätter amma som vanligt är det inga problem! :) barn är inga robotar som alltid har samma rutiner/mönster, så bara för att barnen inte kissar vid varje vilostund betyder inte att något är fel. Snarare är det ett tecken på att barnet växer och utvecklas.
    Mjölkproduktionen brukar normalt stabilisera sig när barnet är 6-12 veckor gammal och det kan märkas genom att brösten inte känns lika fulla, eller nästan tomma (bortsett från om man går ovanligt länge utan att amma), det kan komma mindre mjölk när man pumpar och många slutar läcka mjölk. Allt detta är normalt och betyder inte att mjölken sinar utan att din kropp har förstått hur mycket mjölk den ska producera.

Blev bara paff att det kommer över en natt.

Tycker allt med amning är så mentalt jobbigt och ångestfyllt, är fast med amningsnapp denna gång med efter en väldig sårig start och det är jag ju rädd för ska paja allt med, även om det gått bra i 3 mån nu. Vill bara att bebis ska få mat, bli mätt och växa. Har inget emot att ge ersättning men vill helst amma pga att det har jag ju alltid med mig liksom. 
Svar på tråden Vad händer med min mjölk?!?