• Anonym (TS)

Ont längst ner i magen på höger sida

Har haft ont där sen igår.. det är väldigt långt ner och mest på höger sida , nån gång har det känts lite i resten av magen långt ner också.
    Tyvärr hittar jag inte febertermometern. 

Tänker antingen blindtarmen , cysta på äggstocken eller äggledarinflammation?

Vet att jag borde ringa 1177 och jag ska göra det imorgon om det inte har gått över men kan ändå inte åka in nånstans nu (är själv med barmen och dödstrött).

Jag fick mens för 5 dagar sen och blöder fortfarande lite men det känns inte som vanlig mensvärk .. och är alltså inte gravid.

Jag har fast partner (pappan till yngsta barnet) men det har varit lite fram och tillbaks mellan oss senaste tiden , han säger att han inte har varit med andra men jag är inte 100% säker på att det stämmer. Så blir lite rädd för klamydia och äggledarinflammation. Brukar det kännas på bara en sida eller båda? 

Har haft cystor på äggstockarna förut men det var när jag var gravid , iallafall var det bara då jag visste om att jag hade det.. men det gjorde inte riktigt så här ont. Kan man ha en cysta precis efter mens? Hade ont där för några veckor sen också runt tiden jag hade ägglossning men då gick det över efter en dag. Och nu är jag ju aldeles för tidigt för att vara ägglossning. 

Väldigt tacksam för svar! 

• Svar på tråden Ont längst ner i magen på höger sida
  • Anonym (Lis)

Har du testat lyfta benet och se om det utlöser smärtan? Talar för blindtarmen isåfall.

åk och kolla upp det imorgon om det inte släppt.

• Anonym (TS)
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-22 00:33:31 följande:

Har du testat lyfta benet och se om det utlöser smärtan? Talar för blindtarmen isåfall.

åk och kolla upp det imorgon om det inte släppt.

Tack för svaret! Nej tyckte inte det gjorde mer ont när
    jag gjorde det.. Talar det mot att det är blindtarmen då? 

Är väldigt orolig.. tänkte på utomkvedshavandeskap också men det borde väl vara helt omöjligt när jag fick mens precis när jag skulle, det har varit som en vanlig mens också och jag känner mig absolut inte gravid och så hade jag inte sex vid ägglossning heller. 

• Anonym (M)

Det kan vara blindtarmen, det behöver inte alltid göra superont. Tycker du ska ringa 1177 nu.

• Anonym (Lis)
    Anonym (TS) skrev 2023-11-22 00:58:19 följande:

Tack för svaret! Nej tyckte inte det gjorde mer ont när
    jag gjorde det.. Talar det mot att det är blindtarmen då? 

Är väldigt orolig.. tänkte på utomkvedshavandeskap också men det borde väl vara helt omöjligt när jag fick mens precis när jag skulle, det har varit som en vanlig mens också och jag känner mig absolut inte gravid och så hade jag inte sex vid ägglossning heller. 

Det kan ju vara blindtarmen ändå, men hade det gjort ont hade det verkligen pekat på att det är det.

Gör det fortfarande ont idag så kolla upp det. Tycker du ska satsa på en jouröppen vårdcentral direkt.

• Anonym (Kira)

Känner du dig allmänpåverkad utöver smärtan? Jag hade en cysta på äggstocken som blev inflammerad, sprack och läckte ut var i buken. Det gjorde fruktansvärt ont, och 1177 rådde mig till akuten efter över 12 timmars ihållande smärta, då jag också kände mig svimfärdig (detta var alltså innan jag visste varför det gjorde ont). 

Svar på tråden Ont längst ner i magen på höger sida