Förtsätta eller avsluta?
Hej!
Är ny här och ha en fundering och behöver lite hjälp att analysera och få rätt på tankarna i huvudet.
Jag vill börja med att berätta att jag lever i en öppen relation!
Jag har träffat en man i snart ett år. (jag är själv kvinna) Vi är båda 35+ utan några barn.
Vi har någon form av KK-relation.
Vi träffades första gången för lite mera än sju år sedan på ett dansställe när vi båda var utomlands. Han är från ett annat nordiskt land.
Vi hade en natt ihop och höll sedan kontakten en tid. Jag träffade sedan min sambo och han träffade sin nu ex-sambo. Så av naturliga skäl så tappade vi kontakten. Han tog sedan kontakt med mig så snart det va över med hans ex och ville träffas igen. Jag diskuterade detta med min sambo och han sa ok till det.
Vi har nu träffats som sagt i snart ett år. Ibland mera och ibland mindre. Det är alltid jag som åker till honom. Vi bor ca 40 mil från varandra.
När vi ses så är det som om vi har ett förhållande. Då vi bo långt ifrån varandra så sover jag över.
Vi har sex, lagar mat, myser, kysser och ta på varandra. Vi skrattar och pratar om allt mellan himmel och jord. Ser på film, jag får krypa upp i hans famn och han har sagt att jag få göra "allt en flickvän gör"
Han är och vill fortsätta vara singel.
Han har sagt att jag är speciell. Att han tänker på mig ofta.
Att det nästan känns som ödet den där kvällen han tog kontakt med mig på det stora dansgolvet som va smockfullt av folk. Att han såg mig flera gånger under kvällen fram tills han tog kontakt. Och som sagt, när jag är där så beter han sig som en pojkvän.
Men när jag åker på morgonen så är intresset svalt från honom. Det kan gå dagar och till och med veckor utan att han hör av sig och det är alltid jag som får höra av mig först. Oftast tar det ett par dagar utan att han öppnar mina sms. Men så fort vi ha bestämt träff så är han mera på. Och som sagt han behandlar mig som sin flickvän när jag väl är där bortsätt från att jag inte ha fort träffa någon han känner vilket jag förstår full ut. Jag menar, hur skulle han presentera mig för någon. "detta är svenskan jag ligger med"
Det jag funderar på är följande;
Vad vill han?
Varför säger han att jag är speciell?
Varför kommer han och kramar mig bakifrån och kysser mig när jag står och tex lagar mat?
Varför är han så kall när vi är ifrån varandra men så "kärleksfull" när jag är där?
Jag är som sagt upptagen och han är singel.
Jag börjar fundera på om han vill mera än kk och då måste jag avsluta det hela.
Tack för svar!