• Jordgubbstjejen

    Min 14 åriga dotter har inga vänner

    Hej allihopa,

    Jag har nyligen flyttat tillbaka till Sverige från utlandet. Mina två barn är uppvuxna i USA och talar fortfarande inte mycket svenska. Min dotter är 14. Hon saknar sina vänner i USA och känner sig ensam. Hon har inte lyckats hitta några kompisar i Sverige. Hon är en jättesnäll och trevlig tjej. Hon är intresserad av konst, design osv. Jag försökte prata med folk i Facebook grupper för amerikaner, men alla där tänker återvända till USA. Jag vill inte att min dotter skaffar vänner som kommer flytta bort. Jag undrade om någon har en dotter i samma ålder nära oss (vi bor i Bromma) som också har behov av att hitta nya vänner? Låt mig gärna veta!

  • Svar på tråden Min 14 åriga dotter har inga vänner
  • Anonym (Hej)

    Hoppas din dotter hittar nån att hänga med. Inte kul att vara utan kompisar i den åldern. Ville bara säga det. Lycka till i sökandet :)

  • Anonym (Flight)
    Anonym (Hej) skrev 2023-11-23 12:29:06 följande:

    Hoppas din dotter hittar nån att hänga med. Inte kul att vara utan kompisar i den åldern. Ville bara säga det. Lycka till i sökandet :)


    Tänkte säga samma. Jag blir så ledsen när jag hör om ensamma barn Gråter Hoppas att hon hittar snälla kompisar snart Glad
  • BlåFisk

    Sundbyberg är nära Bromma. 
    Där kan hon spela Softball eller Baseball. Där finns svenskar japaner kanadensare o.s.v. Enklast om du som förälder börjar umgås med de andra föräldrarna för att få igång en närmare/ledigare kontakt.

  • Anonym (Kappasoya)

    Varför flytta tillbaka till Sverige om de är uppväxta i Usa? Mitt i ungdomen dessutom?

Svar på tråden Min 14 åriga dotter har inga vänner