• shitshit1211

    Oattraherad av min man

    Jag har verkligen ingen attraktion eller sexlust när det kommer till min sambo. Kan bli väldigt upphetsad av andra saker så det är inte något fel där men har svårt för det när det gäller min sambo. Skulle inte säga att jag har så mycket fysisk attraktion. Han är gravt överviktig (fetma), arbetslös och deprimerad. Själv studerar och jobbar jag trots att även jag har diagnoser och depression. 

    Handlar lusten egentligen bara om att jag inte tycker att han är attraktiv i den situationen vi befinner oss i? Jag känner inte attraktion för en man utan körkort, jobb eller framtidsplaner och konstanta samtal till sin mamma om pengar eftersom han spelat bort mina.

    Jag har försökt mitt bästa de senaste 6 åren med att bygga upp ett hem och ett liv tillsammans men jag känner mig så ensam i relationen. Kan inte säga någonting för han är deprimerad. Så vad ska jag göra? Lämna honom i detta skicket är det sista jag vill. Har redan tagit upp detta med honom med det händer liksom ingenting, jag vill inte tjata. Han säger att han vill bättras och att han ska bli bättre men jag har inte orken till att vänta längre.

    Börjar mer och mer gå i tankar om hur livet skulle vara med någon annan. Och oj vilka skuldkänslor jag har över det.

    Vad kan jag göra för honom? Hur kan jag hjälpa? 

    Har snart ingen styrka kvar.

  • Svar på tråden Oattraherad av min man
  • Anonym (L)

    Du får fråga honom hur han ställer sig till att du har någon vid sidan av. Han måste fatta att det inte är omöjligt att du lämnar.

  • Anonym (tungt bagage)

    Du är medberoende. Det enda jag kan råda dig att göra är att sätta dig själv först.
    Du har inget ansvar för din partner eller att fixa hans liv.

    Har man så lite att bygga på som du beskriver finns det ju ingen anledning att vara tillsamman. Du är ju uppenbarligen varken attraherad eller kär i honom.
    Be honom ta tag i sig själv och säg att sen får ni se vart ni hamnar.

    Ta hand om dig själv och gör slut med honom.

  • Tecum

    Avgörande är om han är beredd att söka hjälp för sin depression som ett första steg. Gör han det får du ta det därifrån. Om inte är det lika bra att lämna.

  • Anonym (Horisonten väntar)

    Man behöver ingen ursäkt eller anledning för att avsluta en relation, det är inget slavkontrakt.

    Det är faktiskt fullt möjligt att gå sin väg även om det är hur bra som helst.

    Jag lämnar den tanken här bara.

  • Anonym (Petra)

    Klart att du får lämna, plocka fram feministen inom dig!
    Karlar är som bussar. Missar man en kommer det alltid en ny!

  • Jårdi

    tror Som övriga här att du är medberoende ts. Har han ett spelmissbruk? Som anhörig kan du få stöd av beroendevården i din kommun. Eller vänd dig till vc för stöd. Det kan vara svårt att lämna men det låter som att relationentar Mer från dig än vad du får, Och att du behöver komma ut den. Han har eget ansvar för sitt liv och sina relationer. 

Svar på tråden Oattraherad av min man