• Anonym (Livet som passerar)

    Mitt liv passerar och tynar sakta bort

    Känns som mitt liv bara passerar förbi och att jag försöker överleva varje dag som går. Jag gör aldrig något som jag njuter av eller som jag tycker är kul. Jag kan inte ens koppla av till en film som jag i vanliga fall älskar att göra. När jag är ledig vill jag helst vila för att orka nästa jobbdag. Är jag riktigt produktiv någon dag så har jag väl lyckats tvätta en maskin och typ dammsugit det värsta. Annars ligger jag hela dagen i sängen och slöglor på telefon och tv. Mer har jag inte ork till. Oftast jobbar jag bara mellan 5-7h varje dag men inte ens före eller efter ett jobbpass orkar jag ta dag i nått. När jag jobbar kvällar går jag bara och väntar på att börja och vill inte starta något projekt hemma och när jag kommer hem vid ca 16 orkar jag inte sätta igång med nått. Då blir det äta, duscha och sen sängliggandes. Usch!! Mår dåligt när jag tänker på hur jag bara slösar bort livet på att inte göra nått! Men vet inte hur jag ska ska komma ifrån denna onda cirkel? Har diagnosen ADD sedan flera år tillbaka och varit deprimerad till och från. Men nu är det mest att jag inte orkar? Det är som jag är förlamad i benen. Nu ska jag iaf tvinga mig ut på en promenad när solen lyser. 


     


     


    Skriv gärna om du är i samma skor eller har tips på hur man ska försöka vända detta till nått bra. 

  • Svar på tråden Mitt liv passerar och tynar sakta bort
  • Anonym (Kram)

    Kan känna igen mig, är så med i perioder.
    mår bättre när jag bryter mönstret och tvingar mig att göra saker som att gå på långpromenad eller till gymmet, då får jag mer energi. Men nu har jag en lågperiod och då är det svårt att ens gå till affären. 

  • Anonym (Livet som passerar)
    Anonym (Kram) skrev 2023-11-24 09:47:40 följande:

    Kan känna igen mig, är så med i perioder.
    mår bättre när jag bryter mönstret och tvingar mig att göra saker som att gå på långpromenad eller till gymmet, då får jag mer energi. Men nu har jag en lågperiod och då är det svårt att ens gå till affären. 


    Tack för svar❤️ Jag har varit ute en stund, det var rätt skönt faktiskt förutom kylan! Tycker inte om den här tiden på året. Det påverkar mycket, man vill inte ge sig ut fast det är barmark än så länge. 
  • Anonym (Verksam)

    Jag känner samma. Är fast på nåt sätt, och inget händer. Är över 50 och har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en. Jag känner mig otillräcklig, det spelar ingen roll vad jag gör, jag är aldrig bra nog ändå. Har nog varit i en depression länge nu, och börjat bli bitter. Mycket beror på sånt som kvinnor har sagt till mig, som bidrar till min dåliga självkänsla och dåliga självförtroende. Det är tråkigt med människor som inte förstår att man gör så gott man kan, men då ska man tryckas ner och förlöjligas istället.
    Jag är arbetslös så det gör inte saken bättre, för mkt tid att gå och grubbla.
    Jag är väl i stort sett inställd på att livet inte blir mer än såhär, och det känns jobbigt.
    Jag börjar känna av åldern, och jag blir ledsen över allt jag missat, och att jag inte vartillräcklig ens när jag var yngre och mer vältränad.

  • Anonym (Spindel)
    Anonym (Verksam) skrev 2023-11-24 10:39:21 följande:

    Jag känner samma. Är fast på nåt sätt, och inget händer. Är över 50 och har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en. Jag känner mig otillräcklig, det spelar ingen roll vad jag gör, jag är aldrig bra nog ändå. Har nog varit i en depression länge nu, och börjat bli bitter. Mycket beror på sånt som kvinnor har sagt till mig, som bidrar till min dåliga självkänsla och dåliga självförtroende. Det är tråkigt med människor som inte förstår att man gör så gott man kan, men då ska man tryckas ner och förlöjligas istället.
    Jag är arbetslös så det gör inte saken bättre, för mkt tid att gå och grubbla.
    Jag är väl i stort sett inställd på att livet inte blir mer än såhär, och det känns jobbigt.
    Jag börjar känna av åldern, och jag blir ledsen över allt jag missat, och att jag inte vartillräcklig ens när jag var yngre och mer vältränad.


    Sluta älta de folk har sagt till dig. Vad nån än har sagt så spelar det ingen roll!!!
  • Anonym (Tea)

    Det kunde varit jag som skrivit detta. Mitt liv ser ut så ungefär med, har dock ett barn så måste hålla nån slags fasad. När jag inte jobbar så ligger jag bara i soffan, slötittar på tv och film. Älskade också film och serier förr men har inte ro att titta på nåt sånt nu. Har också add men pluggat på högskola och det är det jag jobbar med idag men kan inte jobba så mycket eftersom jag är så orkeslös. Kommer inte heller ihåg när jag gjorde något roligt, det är så längesen. 

    Vad gör man? Jag vet inte, livet blir nog inte roligare än såhär. 

  • Anonym (Vaddå?)
    Anonym (Spindel) skrev 2023-11-24 11:25:14 följande:
    Sluta älta de folk har sagt till dig. Vad nån än har sagt så spelar det ingen roll!!!
    Vaddå, är det bara kvinnor som får beklaga sig på forumet?

  • Anonym (Spindel)
    Anonym (Vaddå?) skrev 2023-11-24 12:10:06 följande:
    Vaddå, är det bara kvinnor som får beklaga sig på forumet?
    Stod ingenstans Att du var man
  • Anonym (Livet som passerar)
    Anonym (Tea) skrev 2023-11-24 12:08:44 följande:

    Det kunde varit jag som skrivit detta. Mitt liv ser ut så ungefär med, har dock ett barn så måste hålla nån slags fasad. När jag inte jobbar så ligger jag bara i soffan, slötittar på tv och film. Älskade också film och serier förr men har inte ro att titta på nåt sånt nu. Har också add men pluggat på högskola och det är det jag jobbar med idag men kan inte jobba så mycket eftersom jag är så orkeslös. Kommer inte heller ihåg när jag gjorde något roligt, det är så längesen. 

    Vad gör man? Jag vet inte, livet blir nog inte roligare än såhär. 


     Och det som var roligt innan känns ändå inte som att det är roligt längre, tex film. Säger samma som dig, kan inte få ro att ens titta på en bra film. 


    Sa upp mig från ett tryggt jobb pga att jag inte trivdes och fick ett nytt jobb som visar sig vara en jäkla rävsax! Så nu måste jag söka nytt bara efter några månader (3). Ett riktigt oseriöst företag! 

  • Anonym (Livet som passerar)
    Anonym (Verksam) skrev 2023-11-24 10:39:21 följande:

    Jag känner samma. Är fast på nåt sätt, och inget händer. Är över 50 och har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en. Jag känner mig otillräcklig, det spelar ingen roll vad jag gör, jag är aldrig bra nog ändå. Har nog varit i en depression länge nu, och börjat bli bitter. Mycket beror på sånt som kvinnor har sagt till mig, som bidrar till min dåliga självkänsla och dåliga självförtroende. Det är tråkigt med människor som inte förstår att man gör så gott man kan, men då ska man tryckas ner och förlöjligas istället.
    Jag är arbetslös så det gör inte saken bättre, för mkt tid att gå och grubbla.
    Jag är väl i stort sett inställd på att livet inte blir mer än såhär, och det känns jobbigt.
    Jag börjar känna av åldern, och jag blir ledsen över allt jag missat, och att jag inte vartillräcklig ens när jag var yngre och mer vältränad.


    Vi kan byta! Jag har varit med 6st män och ångrar i princip alla förutom min nuvarande som faktiskt är en vettig person. Hade hellre ?bara? hunnit vara med 1 person men som behandlat mig bra än att att varit med flera som inte behandlat mig bra. 

    Förstår att det är ?olika? för män och kvinnor. Kvinnor är slampor om man varit med 20st men om man är en man så är det status ju fler man varit med. Kan säga att inget av det där stämmer men någon tyckte det var ett roligt påstående som sedan har cirkulerat i oändligheten och verkar inte försvinna heller. 

Svar på tråden Mitt liv passerar och tynar sakta bort