• Anonym (Gl)

Jag vill ha mer sex än min man

Jag har en relation sedan snart 6 år tillbaka. Vi har bott ihop i 3 och haft distans på 3 år. Och varit gifta i ett år. 

Jag har alltid känt att vårt sexliv inte har räckt för mig. 

Men de första åren urskulda jag det med att vi hade distans och inte kunde ses så ofta. (Varannan vecka) och när vi väl sågs så var det så mycket vi skulle göra att sex inte hans med. Jag tyckte att det var jobbigt att vi inte hade mer sex än vad vi hade. Alla vänner omkring mig trodde att vi hade enormt mycket sex då distansen skulle ge extra krydda när vi var ifrån varandra och när vi väl sågs så togs det för givet att vi bara låg hela tiden efter den anspänningen av saknad och alla var avundsjuka på oss som inte hade det trista vardagslivet. 

Jag kunde aldrig säga som det var och tyckte det var jobbigt att vi inte hade mer sex än vi hade. Jag är en väldigt sexuell person av mig. Min kropp mår dåligt om jag inte får ha sex och komma varje vecka. Detta borde vara alla mäns dröm med en kvinna som alltid är sugen. Och det blir så extra jobbigt att vara den med starkast lust i relationen då det vanligtvis brukar vara män som klagar på att de får ligga för lite och att deras kvinnor ?inte har  någon lust? jag säger aldrig nej och är ständigt sugen. Jag älskar sex. 

Det smärtar mig att min man inte känner detsamma. Men jag trodde att när vi väl flyttade ihop så skulle vårt sexliv också börja blomstra då vi  så hade vi tillgång till varandra varje kväll. Men det blev en enormt besvikelse när det gick lika långt mellan gångerna. 14 dagar mer gång. 2 gånger i månaden är för mig alldeles för lite. Jag är den som för det mesta tar intiativ. Jag till och med skriver upp när vi har sex och hur långt det går emellan. Och min frustration är så stor. Det är en stor sorg för mig att det inte kommer naturligt för min man att förföra mig och starta något på eget bevåg. 

Frustrationen går också ut över vårt vardagsliv. Då jag ständigt känner mig grå. Jag känner mig inte sexig. Värd att se på. Eller åtråvärd då passionen saknas uppenbarligen för att han ska vara sugen på mig. Jag reagerade tidigt på att han inte alls gick igång direkt på mig utan att jag fick ha ett väldigt långt förspel för att han ens skulle få upp den. Jag är van vid att män blir sugna bara man sätter sig gränsle över dem. Jag känner mig som mannen i förhållandet. jag känner just det att han aldrig är tillräckligt sugen på mig. Jag är smal,  blond. atletisk tränar och är i god form. Jag är vig och ägnar stor del åt att handla sexiga underkläder. På pappret borde han dregla över mig. Jag försöker att inte gå naken hemma för ofta så att det inte blir en vana. Jag har försökt vänta ut honom så att jag inte är den som startar det varje gång utan att han för ta stafettpinnen. Men jag klarar inte av att gå så länge utan. 

Jag har tagit upp detta då jag har ett starkare behov. Att jag saknar det. Att jag vill ha mer sex. Att jag inte mår bra av detta. Han tycker vi har sex väldigt ofta. (2 gånger i månaden) jag har frågat om det är passionen som fattas? och han tycker att vi har massa passion. 

Tyvärr märker jag inte av den. Det här gör mig lätt irriterad. Frustrerad. Grinig och blir lätt arg över småsaker. Men jag tror att är den här sexuella frustrationen som ligger och gnager hela tiden.  

Jag tillfredsställer mig själv med jämna mellanrum med olika sexleksaker för att inte tappa fattningen helt. Ibland kan jag bli sorgsen för att jag ska behöva tillfredsställa mig själv så mycket för att min man uppenbarligen inte har samma sug av mig. Jag har försökt att undvika att tillfredsställa mig själv för att spara det till min man men det har inte löst någonting. Har även erbjudit honom att vara med i mina fantasier. Att vi ska använda sexleksaker. Vad som helst för att få igång sexlivet. Jag känner mig sorgsen för att jag inte attraherar honom. För i min värld borde han vara överlycklig. 

När vi väl skulle gifta oss så hade jag en klump i magen av att ska vi ha såhär lite sex för resten av våra liv? Men han försäkrade mig om att han älskade vårt sex och tände på mig och tycker att jag är sexigast. Men allting är desamma. Jag älskar min man. Kan inte tänka mig ett liv utan honom. Och jag har många gånger tänkt att jag inte behöver ha så mycket sex. Att det är såhär relationer är med tiden,  och att jag får lära mig att klara mig utan det. Då Jag får så mycket mer. Kärlek. Men efter ett visst antal veckor håller jag på att bli tokig av avhållsamhet. Jag har många gånger tänkt att ska det behöva gå så långt att jag faktiskt måste lämna honom? Varför kan jag inte få ha en man som har passion för mig? Jag kan sakna tiden då man kände sig åtrådd. Passionerat sex och där man inte kunde hålla händerna ifrån varandra. Så kände vi bara de första 3 månaderna. Jag vill inte att det ska behöva gå så långt att jag ska behöva mellan välja honom eller ett aktivt sexliv. 

Det känns inte rimligt att jag ska behöva ta ut skilsmässa för att jag inte får känna mig sexuellt tillfreds i min relation. 

Jag har flera gånger försökt ta upp detta.  Så vi har pratat om det många gånger, och jag tror inte det löser något att prata om det för mycket. Nästan tvärtom att det bara blir press på honom. 

Jag känner en så stark sorg. Sådan fruktansvärd frustration och en sådan stark besvikelse. Och jag är livrädd att den besvikelsen ska ta över allt det som var bra med vår relation. Och jag är så avundsjuk på alla andra relationer som har passion och sex. Jag kan till och med börja gråta av att se par på tv som har passion och kemi gentemot varandra och inte kan hålla tassarna borta. Och då är det bara på film. Så pass stor är min sorg. Ska det alltid behöva vara såhär för mig?  Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Jag vill ha mer sex än min man
  • exandthecity

Du gjorde uppenbart en missbedömning när du trodde att ihopflytten skulle lyfta sexet. Shit happens. Sådana felkalkyleringar kan vi alla råka göra. Men när ni gifte er visste du ju exakt läget. Svårt att tolka det på annat sätt än att du accepterat läget och prioriterat annat i relationen. Enda jag kan säga förutom de vanliga kommentarerna som brukar komma i alla sådana här trådar är gå naken hemma oftare. Hoppas ni har en schysst braskamin.

• Anonym (Science)

Det är vanligt att kvinnor vill öppna upp förhållandet och kunna träffa andra. Många kvinnor behöver stimulans, äventyr, nya upplevelser.

• Anonym (Science)

Kolla Nadia Bokody på Youtube, Secret fantasy most women have.

• Ascendere
    Anonym (Science) skrev 2023-11-24 11:06:09 följande:

Det är vanligt att kvinnor vill öppna upp förhållandet och kunna träffa andra. Många kvinnor behöver stimulans, äventyr, nya upplevelser.

Har du överhuvudtaget läst TS? 

Tråden har 0 beröringspunkter med det du skriver om. 
  • Anonym (ingen_rättighet)

Jag går efter vad vissa kvinnor på forumet säger. Sex är ingen rättighet. Bara att gilla läget serrö.

• Anonym (jaha)

Låter som en klassisk "det kommer lösa sig med tiden" eller "jag kan säkert reformera min partner med tiden" och så ger man sig in i något man redan vet inte funkar så bra och hoppas på det bästa. Och när det inte blir som man hoppats vilket det sällan blir för problem löser sig sällan själva så blir man såklart besviken.

Men som nån annan nämnt, du visste ju redan vad du gav dig in i och chansade på att det skulle lösa sig med tiden vilket det inte gjorde så då behöver du nog fundera över vad du prioriterar mest och göra att val, antigen gilla läget och fortsätta så eller avsluta relationen och hitta någon du matchar bättre med sexuellt.

• användarnamn08

Tror många killar känner igen sig då detta är vanligaste problemet när man snackar med polarna, har själv funderat på lämna pga samma problem.
    Hur gamla är ni, kan det bero på dålig potens ?  Man själv förstår inte varför ngn inte vill ligga då det är så sjukt skönt och behöver ju inte ta så lång tid heller.. Har länge funderat på vem som är den själviska, den som inte unnar sin sambo att komma eller den som tycker att sambon bör ställa upp ngn gång i veckan?

• Anonym (Hellre annat än sex)

+

användarnamn08 skrev 2023-11-24 16:19:01 följande:

Tror många killar känner igen sig då detta är vanligaste problemet när man snackar med polarna, har själv funderat på lämna pga samma problem.
    Hur gamla är ni, kan det bero på dålig potens ?  Man själv förstår inte varför ngn inte vill ligga då det är så sjukt skönt och behöver ju inte ta så lång tid heller.. Har länge funderat på vem som är den själviska, den som inte unnar sin sambo att komma eller den som tycker att sambon bör ställa upp ngn gång i veckan?

Jag är kvinna och kan ur mitt perspektiv förklara varför man inte vill ligga. Alltså jag då!

Jag tycker inte sex är särskilt skönt och underhållande har nog aldrig gjort, förutom några sekvenser här och där.

Mest är det något jag känner tvingad att göra i ett förhållande och jag kan fasa för det och tycker att hela sexakten är extremt tråkig, förutom de få sekunderna eller minuterna då kroppen ibland njuter till. Jag tycker det är jobbigt att smeka nån, kyssas, utföra oralsex, komma på nya idéer och ställningar osv och blir än mer uttråkad av sexleksaker som bara känns obekväma och löjliga.

Mest kan jag under förutsättning att jag är väldigt tänd på en person känna något mentalt berusande ur rollperspektiv, en känsla av att vilja sammansmälta och kan uppskatta känslan av att känna mig väldigt snygg och sexig och få det bekräftat av mannen. Men det här dagliga gnidandet samma dag ut och dag in, man vet exakt vad nästa steg blir och all möda det kräver inkl svett och massa kletiga vätskor...är bara trisst. Kan därför förstå TS man.

Jag vill högst ha sex varannan vecka själv. Har inget med känslorna för personen att göra. Bara så jag funkar. Min lust och energi är riktad på andra saker jag hellre föredrar.
  • Core

Woha, måste bara påpeka det uppenbara

tänk vilken respons en man hade fått om han skrev att han var sur,  irriterad och frustrerad pga sexbrist. Då hade han varit ett svin, sanna mina ord

Som svar till dig TS trots att jag skrev ett annat inlägg.

Jag kan verkligen förstå din sorg och längtan. Jag har faktiskt känt liknande känslor, fast mer riktat till uppmärksamhet och att få känna mig åtrådd trots att jag inte behövde sexet egentligen så ofta. Det är ju hemskt att tvivla på sin partners åtrå och lust. Varför ska man liksom vara ihop med någon om man inte känner sig speciell för denne?

Jag hade nog valt att backa innan innan giftermål om jag kände en så påtaglig brist hos den andre, eftersom han så tidigt visat på sådana tendenser. Jag har hört andra i din situation som haft män med lägre lust än dem själv och de har mått väldigt dåligt av det och inte kunnat vända detta i sina män.

Jag förmodar att det är en läggningsfråga, ett sätt att fungera som inte samverkar så bra med ditt sätt.
    Sannolikheten att han kommer ändra sig är nog inte stor, snarare att han känner sig pressad och tappar lusten ännu mer. Så har det varit för mig. Jag har bara dragit mig undan mer och mer och så småningom har relationen tagit slut.

Jag har försökt analysera mig själv och frågat mig varför jag fungerar så här, utan att hitta något egentligt svar, annat än att jag bara inte är så bekväm med fysiska interaktioner och sällan längtar efter fysiskt sex med en annan person. Jag är dock väldigt sexuell och kan lätt stimuleras mentalt, men det stannar liksom ofta där.

Har ni pratat om det? Vad tror han själv att det beror på?

• Anonym (jaha)
    Core skrev 2023-11-24 16:46:22 följande:

tänk vilken respons en man hade fått om han skrev att han var sur,  irriterad och frustrerad pga sexbrist. Då hade han varit ett svin, sanna mina ord

Haha, ja verkligen.... sluta gnälla din mansbebis, sex ör ingen rättighet typ.

FL i ett nötskal

JA TÄNK.......oj oj oj oj!!!!

Sanningens minut är kommen!
  • Anonym (ingen_rättighet)

Sanna ord.

• Anonym (hm)

Det skulle eventuellt kunna vara så att han har något fysiskt problem som sätter ner lusten, t.ex. potensproblem. Har du frågat honom om det?

• Anonym (en som vet)

Nej, inte från alla kvinnor.

Men jag tror att rätt få kvinnor har erfarenhet av att vara så kåta hela tiden.
    Kanske bara 5% eller så.
  • Aktivtliv

Din berättelse stämmer in så mycket på mig. Jag förstår din känsla när jag läser dina ord. Skillnaden är fler år, barn och att jag är man.

Om det går att ändra, krävs mycket arbete. Ett förhållande är som en växt, den kräver att vattnas och av båda.

Man känner sig ibland arg, frustrerad och ibland bara ledsen, uppgiven. Vad är det som är fel liksom? Saknar både sex och närhet i mitt förhållande något som vi arbetar på med proffs hjälp. Annars hade det vart över så här dags.

Allt går att lösa, bara frågan om det är värt mödan.

• Persefone234

Du kommer inte att kunna ändra på honom. Du har redan försökt med allt. Han vill inte ändra på sig eftersom han är nöjd som det är. Eftersom du är så uppenbart olycklig i relationen så tycker jag du ska lämna honom. Du behöver träffa någon som matchar dig i fråga om sexlust, och som får dig att känna dig åtrådd och bekräftad.

• Persefone234
    Anonym (Science) skrev 2023-11-24 11:06:09 följande:

TS skriver ingenting om att hon vill träffa andra. Är det ditt råd till henne, att hon ska ta sig en älskare? Tycker du att det vore rätt mot hennes man?
Svar på tråden Jag vill ha mer sex än min man