• Anonym (Anonym)

Du som är man, vem kommer först för dig? Barn, fru eller mamma/pappa?

Män, vem kommer först för er: ditt barn/barnen, din fru eller mamma/pappa?

Även kvinnor får svara. Vem kommer först för er: ditt barn/barnen, din man eller mamma/pappa?

• Svar på tråden Du som är man, vem kommer först för dig? Barn, fru eller mamma/pappa?
  • Anonym (Anonym)

Skriv gärna om du är man/kvinna. 

• Anonym (L)

Jag är kvinna. 

Barnen går alltid först. De valde inte att bli födda, jag och min man skapade dem. Därmed är det vårt största ansvar att se till att de har det bra. Skulle inte acceptera något annat svar från min man, det är självklart att våra barn ska gå först. Skulle bli så arg om han valde mig före barnen. Finns ingen jag älskar så mycket som jag älskar mina barn. 

• Anonym (Miffy)

Barnen.

Jag är kvinna och jag känner mig 99,99% säker att min man hade svarat detsamma. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Miffy) skrev 2023-11-24 17:10:34 följande:

Barnen.

Jag är kvinna och jag känner mig 99,99% säker att min man hade svarat detsamma. 

Hur hade du reagerat om han hade sagt att du kommer först?
  • Limajo

Vad menar du när du skriver kommer först? Jag vet att många säger så och att det snabba svaret ofta är barnen. Men det är ju möjligtvis utifrån en situation där allas behov är lika, men hur ofta är det det? Har jag en sjuk äldre förälder kanske både barn och man blir nedprioriterade ett tag. Skulle min man drabbas av en kris kanske det är han som måste bli omhändertagen.

Så, är det inte en ganska meningslös fråga?

• Anonym (Pappa/make/son)

Den som har det mest akuta behovet och som inte kan möta det själv kommer först. Det är i de allra flesta fall barnen eftersom de är just barn. Att någon kommer först betyder ju inte att de andra är oviktiga och ytterst sällan är det så att allas behov inte kan mötas - även om det kan ta lite tid.

• Anonym (A)
    Anonym (Pappa/make/son) skrev 2023-11-24 17:51:27 följande:

Den som har det mest akuta behovet och som inte kan möta det själv kommer först. Det är i de allra flesta fall barnen eftersom de är just barn. Att någon kommer först betyder ju inte att de andra är oviktiga och ytterst sällan är det så att allas behov inte kan mötas - även om det kan ta lite tid.

Håller med

Barnen
  • Anonym (;:)

Man

Barnen så klart 

• Anonym (JB)

Jag är gift barnfri kvinna. Mina syskonbarn kommer först av alla i världen!

• Anonym (H)

Barnen kommer först och är det absolut viktigaste för mig. Så känner min man också

Svar på tråden Du som är man, vem kommer först för dig? Barn, fru eller mamma/pappa?