• ffvvmb

    Skillnad mellan olika test

    Är på bim+2 och har tidigare plussat en gång tidigt och en gång "sent" mina två andra graviditeter.

    Nu gjorde jag cb early för en vecka sen med svaga streck, spökstreck tänkte jag. Nu är mensen sen vilket den sällan är. Köpte ett kronans apoteks egna test, man ser två streck, på bild syns det inte att det är rosa men det är det. Gjorde ett cb som ska bli ett plus, man kan typ ana ett skuggstreck om man kollar, fastnar knappt på bild. 

    Om jag nu är gravid, kan man testa såpass svagt efter bim? Med sonen plussade jag STARKT plus 3 dagar efter beräknad mens och med dottern blev det svagt positivt ett par dagar INNAN mens. Har fram tills idag gjort en del negativa tester men bifogar bild. Vet inte hur jag ska tolka nåt eller vad som sker.

  • Svar på tråden Skillnad mellan olika test
  • Anonym (Lis)

    hur många dar efter ÄL är du?


    Kan ÄL ha varit senare än du tror?

  • Anonym (Typ)

    Jag tycker att det är tydligt på första bilden, på ditt inlägg. Men på det isärplockade ser det halvt ut 🤔 Så lite osäkert 

  • ffvvmb
    Anonym (Typ) skrev 2023-11-25 11:41:48 följande:

    Jag tycker att det är tydligt på första bilden, på ditt inlägg. Men på det isärplockade ser det halvt ut 🤔 Så lite osäkert 


    Ja jag blir inte klok. Gjort samma test idag som är helt blankt men man ser tydligt rosa streck på det från igår.
    Oklara cb tester också..
  • ffvvmb
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-24 23:43:38 följande:

    hur många dar efter ÄL är du?


    Kan ÄL ha varit senare än du tror?


    Lite oklart eftersom jag inte testat på så vis. Enligt appen ska jag haft äl 7/8e så ja vet inte riktigt vad som sker.. Visst kan det varit senare men jag vet inte riktigt iom att varannat test är negativt och vissa "pos" vissa svaga positiva, blir knäpp.
  • Anonym (Lis)
    ffvvmb skrev 2023-11-25 13:22:54 följande:
    Lite oklart eftersom jag inte testat på så vis. Enligt appen ska jag haft äl 7/8e så ja vet inte riktigt vad som sker.. Visst kan det varit senare men jag vet inte riktigt iom att varannat test är negativt och vissa "pos" vissa svaga positiva, blir knäpp.
    Ok. så då har du ju egentligen ingen aning om när bim är. Så då skulle det kunna vara ok styrka på de svaga positiva.
  • ffvvmb
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-25 21:05:34 följande:
    Ok. så då har du ju egentligen ingen aning om när bim är. Så då skulle det kunna vara ok styrka på de svaga positiva.
    Nä men min mens brukar verkligen alltid komma i tid med en cykel på 28 max 30 dagar.. Ett kronans blev positivt igår, ett negativt idag, tog ett till på em/kväll och JAG VET att man inte ska avläsa test efter en viss tid men det ifrån ikväll är positivt, det tidigare är ännu "negativt" fattar inte?????  Har aldrig någonsin förut fått ett "positivt" på ett graviditetstest även efter en viss tid förutom dom två gångerna jag faktiskt varit gravid. Blir nog en tur till barnmorskan på måndag😮?💨😮?💨 
    Bild på testet ifrån en/kväll, sämst kvalitet men man ser även rosa färgen på detta när man kollar på det utan att ens anstränga sig..
  • Anonym (Lis)
    ffvvmb skrev 2023-11-25 23:36:47 följande:
    Nä men min mens brukar verkligen alltid komma i tid med en cykel på 28 max 30 dagar.. Ett kronans blev positivt igår, ett negativt idag, tog ett till på em/kväll och JAG VET att man inte ska avläsa test efter en viss tid men det ifrån ikväll är positivt, det tidigare är ännu "negativt" fattar inte?????  Har aldrig någonsin förut fått ett "positivt" på ett graviditetstest även efter en viss tid förutom dom två gångerna jag faktiskt varit gravid. Blir nog en tur till barnmorskan på måndag😮?💨😮?💨 
    Bild på testet ifrån en/kväll, sämst kvalitet men man ser även rosa färgen på detta när man kollar på det utan att ens anstränga sig..

    Ja den var svår att se nåt på här. Vänta 2-3 dar och ta nytt då. Var ju ett av de tidigare som syntes bra även här på bild. Är det graviditet så borde det synas tydligare om 2-3 dar. Eller så kommer kanske mensen snart. Kan ju vara ett ägg som fäst men sen släppt, därav ett plus och sen svagare test.

    avvakta några dagar så kommer du veta sen.

  • Anonym (Typ)

    CB testen är ju halva streck så då är dom ju ogiltiga. Därmed inte sagt att du inte är gravid.
    Men lite tveksamt
    Hur ser det ut idag?

  • Anonym (Typ)

    Digitalt är annars det absolut bästa. Kan inte visa falskt

Svar på tråden Skillnad mellan olika test