• magplask

Rinner vatten ur näsan?!

Jag har aldrig varit med om liknande och blir väldigt fundersam nu. Jag har covid och jag är mest lite täppt och tung i huvudet. Satt på toa nyss och snöt mig, inte jättesnorig eller så men plötsligt började det droppa vatten (?) ur ena näsborren?! Jag hade liksom snutit mig klart och det droppade ganska våldsamt när jag böjde huvudet lite framåt. Jag kan se skillnad på snor och vatten, det här var precis som vatten. 
    Googlar man så står det om läckage från hjärnan eller ryggmärgen och det lät ju läskigt. Eftersom jag har covid så hoppas jag att det har med det och göra och undrar om någon mer varit med om detta?

• Svar på tråden Rinner vatten ur näsan?!
  • Anonym (M)

Jag har samma. Kommer som vatten ur ena näsborren när jag böjer mig framåt. Har haft så senaste månaden. Var också orolig för att det var från hjärnan. Men då brukar man ha huvudvärk. Min läkare tror att det kommer från bihålorna. har även tryck bakom ögonen när jag böjer mig framåt och har även fått brustna blodkärl i ena ögat. Skulle fråga en läkare om jag var du.

• Gaskarl

Kommer det från hjärnan, dvs att det smakar sött, kan det vara liqvor, (vätskan som hjärnan ligger i) då tycker jag att du ska kontakta vården. Smaka på det, är det salt, är det ingen fara.

• Phalaenopsis

Är man osäker så kan man på vårdcentralen testa med en urin-sticka för diabetestestning. Ger den utslag så innehåller snoret socker.

Svar på tråden Rinner vatten ur näsan?!