• Anonym (Andre)

Min nya är så svartsjuk, vad ska jag göra

Jag har dejtat en kvinna flera månader och tycker att hon är underbar på alla sätt men hon är väldigt svartsjuk vilket förstör väldigt mycket. Bor av ekonomiska skäl kvar med mitt ex då jag tyvärr inte kan lösa det på annat sätt just nu. Hon tycker det är jobbigt dock vilket jag kan förstå. 

Hur som helst är jag nära vän med mitt ex bror. vi umgås en hel del och dela samma intresse. Nu fyller han år idag och jag skall dit på kalas. Åker då tillsammans med mitt ex och hennes familj. Min nya har de aldrig träffat och det är för tidigt att ta med henne då hon inte känner dem. Nu är hon jättesur på mig och skickade något medelande att jag fick ha det så trevligt i familjemyset. Till saken hör att mitt ex har en relation med en annan man så det är helt slut.
    Vad ska jag göra med min svartsjuka flickvän. Eller är det verkligen så olämpligt att jag åker med exet till hennes syskon/familj?

• Svar på tråden Min nya är så svartsjuk, vad ska jag göra
  • Ascendere

Tycker hon låter fullt normal, medan du beter dig minst sagt gränslöst. Eller om jag ska snälltolka, inte processat klart avslutet av din förra relation. 

Är det slut så är det slut, man kan inte äta kakan och ha den kvar. 

• Anonym (Jessica)

Klart hon är svartsjuk. Men skulle inte ens kalla det för det för det är ju en normal reaktion. 

Lämna ditt ex ordentligt innan du börjar träffa en ny. Att umgås med exets syskon är ju med bara konstigt.

• Anonym (Jessica)

Vad sysslar folk med nu för tiden, bara en massa konstiga trådar där man antingen är otrogen eller umgås med ex och massa. Orkar inte. 

• Anonym (Jessica)

Blir ju riktigt ledsen av att läsa sånt 

• Anonym (Inte svartsjuk)

Du borde av respekt för din nya självklart inte åka med och umgås med exets familj. När er relation är tillräckligt etablerad för att du ska kunna ta med henne och presentera henne för dem, så att hon kan vara en del av sammanhanget, är det rimligt att umgås med dem på det här sättet igen. 

Förstår att ekonomin sätter käppar i hjulet för boendesituationen, men gör det inte värre för din tjej då? Hon befinner sig redan i en svår situation som inte har något annat val än att acceptera att ni bor ihop. Och att exet har ju kille är ju inga garantier för något. Folk är otrogna hela tiden..

• Anonym (Andre)

Men alltså brodern är ju min kompis. Jag hade besökt honom ändå oavsett om mitt ex är hans syster. Tror inte exets nya relation bryr sig heller. Jag blir mest trött och ledsen att min nya beter sig så. Det har varit mycket svartsjuka kring att jag bor med exet o att vi är vänner. Och då är vi enbart goda vänner inget annat

• Anonym (Tvärtom)

Nej ts, hon är inte svartsjuk. Det är du som inte har vett om att hålla ditt ex och hennes familj på armlängds avstånd. Bara det att ni bor ihop är en stooooor röd flagga.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Andre) skrev 2023-11-27 16:33:25 följande:

Men alltså brodern är ju min kompis. Jag hade besökt honom ändå oavsett om mitt ex är hans syster. Tror inte exets nya relation bryr sig heller. Jag blir mest trött och ledsen att min nya beter sig så. Det har varit mycket svartsjuka kring att jag bor med exet o att vi är vänner. Och då är vi enbart goda vänner inget annat

Ja men umgås med honom då, häng inte med på kalas och träffa tjocka släkten. Förstå henne också. Sluta kalla henne svartsjuk.
  • Anonym (Jessica)

Visa lite respekt 

• Anonym (XY)

Hur länge sen är det som det tog slut?
    Hänger ni hemma hos dig ibland så hon träffar exet?

Svar på tråden Min nya är så svartsjuk, vad ska jag göra