• Madelene1989

    Har du haft nidblödning?

    Hej! 

    Igår fick jag en "blödning" på ÄL+10. Det var inte som mens utan mer ljusrosa. Det kom helt från ingenstans. Idag har jag dock mensvärk men ingen mer blödning. Tycker det är för tidigt för mens. Kan det varit en nidblödning? hur vanligt är detta?

  • Svar på tråden Har du haft nidblödning?
  • amiilee

    Aldrig haft nidblödning men implantation kan ske så sent som 10 dagar efter ÄL så det kan absolut vara nidblödning. Håller tummarna för dig 😊

  • Maymom

    Hade det på ÄL+9. Märktes bara en liten färgskiftning när jag torkade mig, lite ljust rosafärgat. Hade bara det vid ena graviditeten.

    När jag fick Spottings så var de mörkare men kom runt ÄL+11, 3 dagar innan mensen.

    Så min gissning är att det kan vara en nidis.

  • Maymom
    Madelene1989 skrev 2023-11-28 19:37:16 följande:

    Hoppas verkligen du har rätt! Har dock rätt mycket mensvärk, hade du också det?


    Nej ingen mensvärk.
    kan du ha haft ägglossning tidigare så det är mensen som är på gång?
    Lite molvärk kan man ju ha vid graviditet. Inväntar du bim innan du testat?
  • Madelene1989

    Jag har testat för ägglossning så jag har inte haft det tidigare. Förväntad mens bör vara 1 dec. 

    ?blödningen? igår var precis som du beskrev. Bara lite rosa på pappret. Hade inte haft mensvärk innan men den har kommit nu efter. inget blod eller någon färg alls efter igår. Väldig molvärk i korsryggen nu?

  • Maymom
    Madelene1989 skrev 2023-11-28 20:33:00 följande:

    Jag har testat för ägglossning så jag har inte haft det tidigare. Förväntad mens bör vara 1 dec. 

    ?blödningen? igår var precis som du beskrev. Bara lite rosa på pappret. Hade inte haft mensvärk innan men den har kommit nu efter. inget blod eller någon färg alls efter igår. Väldig molvärk i korsryggen nu?


    Låter ju som mensen är på väg då med den molvärk. Men hoppet är inte ute förrän den faktiskt kommer!
Svar på tråden Har du haft nidblödning?