• Xara

Jag är förkyld, men bara på natten??!

Varje natt har jag ont i halsen, är så snuvig att jag brukar nässpray för att kunna andas och känner mig ruggig / lätt febrig och får hostattacker... men sedan på dagen är vartenda symptom som bortblåst!! Då tror jag att jag är helt frisk igen, tills det blir läggdags ! Någon mer som har drabbats av natt-förkylning?! Eller vad det nu är... (har inga allergier jag känner till men har haft det så här i ett par veckor nu)

• Svar på tråden Jag är förkyld, men bara på natten??!
  • Tesie

Kvalsterallergi låter det som, så är det för mig med!

Vädra sängkläderna med jämna mellanrum och bädda INTE sängen!

• Xara

Ugh, kvalster... Ska testa, tack!

• Pink Rose

Vad har ni för material i kuddar och täckena?

• Xara

Dun... OBS att jag bara känt så här i två veckor, men allergier kanske kan komma så plötsligt?!

• Pink Rose

Jag har hört att dun är det sämsta man kan ha om man inte tål damm eller kvalster.

Kanske borde fråga läkaren om en allergi utredning så kan de kolla om du är allergisk mot något av de sakerna och förhoppningvis hjälpa dig

• Xara

Ja.... *suck* Fast jag hade hoppats få höra att det här "är något som går just nu" och som GÅR ÖVER av sig själv inom ett par dagar ! Men det låter ju faktiskt mer som något allergiskt, när jag läser era svar. Tack snälla!

• Knoddas

Jag är också förkyld varje natt, täppt i näsan mest. Jag är allergiker ...

Ett tips är att inte ta för mycket nässpray för i längden gör det bara dig tätare i näsan.

• Pink Rose

Xara
    Ja precis Man kan ju alltid hoppas, men om du gör en allergi utredning så får du ju svart på vitt och kan be de kolla "allt" medan de ändå håller så, så man vet om det är något man ska undvika

• abuMirro

om du är rökare, kan det betyda att dina polyper är infekterade, eller svällda på kvällen, så jag rekomenderar dig att undersöka saken. även om du inte är rökare kan dina polyper vara svällda. symptomen på svällda polyper kommer ofta på kvällen, när man ligger ner.

man kan också få alergiska reaktioner, om man aldrig har varit i kontakt med alergenten förut, eller om man har problem med immunförsvaret.

om du vill ha ett mera detaljerat svar så är du välkommen att skriva i min gästbok

Svar på tråden Jag är förkyld, men bara på natten??!