• Anonym (för livet)

Kan man bli av med en "kink"?

Är det någon här som lyckats göra sig kvitt av en "kink"?
    Hur gör man i såfall då?

Min kink (om det nu ens är en kink) är att jag går igång på kvinnoben i stayups. Jag blir otroligt tänd på det. Och jag har älskat de gånger min fru har haft stayups. Men jag inser också att det här har en tendens att ta över. Ungefär som att det krävs för att jag skall tända till över huvudtaget. Min fru har vid några tillfällen också antytt att hon iof inte har något emot att ha stayups men kanske upplever att jag vill det lite för ofta. Så jag upplever att den här kinken ställer sig i vägen för mig.

Hur gör jag för att bli av med den?
    Tacksam för kloka råd och förslag.

• Svar på tråden Kan man bli av med en "kink"?
  • Anonym (Granbarr)

Jodå man kan lära sig att tänka om och få kinken att dyka upp vid särskilda tillfällen . Det handlar om övning. Öva på att börja se och uppskatta andra bitar av din fru som är attraktiva både fysiskt och mentalt. Kanske tänka extra mycket på något hon gör rent aktivt med dig som du går igång på.  Förknippa din fru med sex på andra sätt helt enkelt.  

Och om du tittar på porr så lägg ner det helt en period så du inte den vägen matar på din kink och vill ha mer strumpor. Du vet fantasier föder önskemål... 

• Tukt

Man bör ju skilja på kink och fetisch. 
    En kink är en krydda i sexlivet. En fetisch är ett "objekt" som är så grundläggande att det är den som i någon mån är sexet.
    Om du har en kink kan du, om du verkligen vill, försöka hitta annat att fokusera på. Men har du en fetisch så kan du aldrig riktigt ersätta den med något annat. Det blir lite som att försöka sluta vara hetrosexuell.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-11-30 09:15:04 följande:

Jodå man kan lära sig att tänka om och få kinken att dyka upp vid särskilda tillfällen . Det handlar om övning. Öva på att börja se och uppskatta andra bitar av din fru som är attraktiva både fysiskt och mentalt. Kanske tänka extra mycket på något hon gör rent aktivt med dig som du går igång på.  Förknippa din fru med sex på andra sätt helt enkelt.  

Och om du tittar på porr så lägg ner det helt en period så du inte den vägen matar på din kink och vill ha mer strumpor. Du vet fantasier föder önskemål... 

Klokt inlägg som TS bör följa. 

Hoppas du kommer tillrätta med det du upplever som ett problem och att ni hittar ett bra sätt att hantera detta så ni får ett fortsatt trevligt rikt sexliv tillsammans i fortsättningen också.

Jag känner igen mig i det du TS skriver. Jag har numera förmånen att min livskamrat bejakar min njutning av att se henne i vackra feminina underkläder men samtidigt är det inte fokus på enbart det utan vi kan använda det som en krydda för att höja hettan lite emellanåt i vårt utmärkt fungerande sexliv. 

Lycka till!!
  • Anonym (Aversionsterapi)

Aversionsterapi kan fungera. (Det är vetenskapligt bevisat, eller åtminstone brukade det vara det). Du lär dig själv att koppla ihop stayups med något du anser är oattraktivt/smärtsamt/negativt/dåligt och utsätter dig för detta upprepade gånger så börjar din hjärna förhoppningsvis koppla ihop stayups med något du har en aversion för. Extremt kritiserat och omdiskuterat men det bästa jag har att tipsa om.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Aversionsterapi) skrev 2023-11-30 17:01:41 följande:

Aversionsterapi kan fungera. (Det är vetenskapligt bevisat, eller åtminstone brukade det vara det). Du lär dig själv att koppla ihop stayups med något du anser är oattraktivt/smärtsamt/negativt/dåligt och utsätter dig för detta upprepade gånger så börjar din hjärna förhoppningsvis koppla ihop stayups med något du har en aversion för. Extremt kritiserat och omdiskuterat men det bästa jag har att tipsa om.

Låter inte kul alls...! Jag skulle välja andra alternativ definitivt!
  • Tukt

Jag är inte insatt i hur sådan där aversionsterapi går till. Men vet att man ibland leker med liknande scenarios i dominans och att det där kan slå åt båda håll. Det mänskliga psyket är komplext, så börjar man peta vet man nog aldrig riktigt säkert var en hamnar. 

Tukt skrev 2023-11-30 17:46:20 följande:

Jag är inte insatt i hur sådan där aversionsterapi går till. Men vet att man ibland leker med liknande scenarios i dominans och att det där kan slå åt båda håll. Det mänskliga psyket är komplext, så börjar man peta vet man nog aldrig riktigt säkert var en hamnar. 

Aversionsterapi kan tex. vara att du bär ett gummiband runt handleden. När du blir attraherad av något du inte vill bli attraherad av drar du i gummibandet och snärtar dig själv med det. Så lär du dig (om det funkar) att associera detta med smärta istället för välbehag. Det gäller att vara väldigt ärlig mot sig själv och följa det för att det skall funka.

Finns en drös olika verktyg och metoder för aversionsterapi. Hunduppfostran har ibland en del gemensamt med aversionsterapi.

Givetvis en kass metod, men det är trots det den bästa jag känner till. 

• Anonym (en annan sort)
    Anonym (Aversionsterapi) skrev 2023-11-30 19:12:18 följande:
    Aversionsterapi kan tex. vara att du bär ett gummiband runt handleden. När du blir attraherad av något du inte vill bli attraherad av drar du i gummibandet och snärtar dig själv med det. Så lär du dig (om det funkar) att associera detta med smärta istället för välbehag. Det gäller att vara väldigt ärlig mot sig själv och följa det för att det skall funka.

Finns en drös olika verktyg och metoder för aversionsterapi. Hunduppfostran har ibland en del gemensamt med aversionsterapi.

Givetvis en kass metod, men det är trots det den bästa jag känner till. 

Om man gillar smärta då? Drömmer
    Anonym (en annan sort) skrev 2023-11-30 19:17:55 följande:
    Då är det nog svårare men inte omöjligt. Då får man straffa sig själv med något annat man inte uppskattar. Något som smakar illa kanske.
  • Tukt
    Anonym (en annan sort) skrev 2023-11-30 19:17:55 följande:
    Ja, lite det jag var ute efter. Risken är ju att man terapiar sig till att gilla smärta också. Då räcker det inte med att ens partner har stayups, då måste den hålla på och snärta med gummiband också.Cool
Svar på tråden Kan man bli av med en "kink"?