Jaha, ska man ge sig in i denna diskussion då och våga lägga korten på borden ?!
Min erfarenhet är att killar/män ibland använder sig av kärleksord för att få det dom vill ha, men även att behålla det man "kanske" vill ha. Jag menar vet killen att tjejen smälter för sånt så brer man på för att vara säker på att hon inte ska dra. Då har man ju kakan samtidigt som man kan leta efter "grönare" gräs på andra sidan. Men det är ju fruktansvärt olika. Jag själv skulle aldrig komma på tanken att använda kärleksord om jag inte var absolut säker på mina känslor för kvinnan jag säger dom till. I det här fallet är det ju uppenbarligen en relativt ärlig kille som talar om vad han INTE vill ha. Det gör sällan killar som håller på med att Spela på känslor.
Vara hundra procentigt säker kan man ju aldrig vara, varken som kille/tjej, man/kvinna på att det den andra stämmer. Men ska man å andra sidan gå och oroa sig för sånt, då kan man lika gärna lägga ner. Antingen litar man på det den andra säger eller så får man använda sig av "känslan i magen". Bättre å ta lite lätt på det han säger med ord och inse att just nu är han inte beredd att binda sig på något sätt. Vänta på att han visar sina känslor ordentligt som s500 nämnde. Hmmm...vet inte men när jag läser vad jag själv skrivit så ser det lite snurrigt ut men går kanske att begripa ändå.
Men sen är det nog rätt vanligt att kärleksord tolkas olika allvarligt kvinnor o män emellan.