• Anonym (Nyfiken)

Vart går gränsen för accepterad längdskillnad mellan dig och en potentiell partner?

Man brukar säga att man inte ska vara ytlig och att det är insidan som räknas men ändå brukar sanningen för dom flesta kvinnor att dom inte vill ha en kortare eller jämnlång man.

Jag undrar därför följande...
    1. Är du man eller kvinna?
    2. Hur lång är du?
    3. Var går den acceptabla längdgränsen för dig?

Mina egna svar...
    1. Kvinna
    2. 180 cm
    3. Vill inte vara ytlig men jag har aldrig dejtat nån kortare och när jag dejtat jämnlånga störde jag mig på längden. Vill nog instinktivt ha killar som är minst 5 cm längre än mig, men önskar jag var ok med betydligt kortare män än så då utbudet skulle vara mycket större.

• Svar på tråden Vart går gränsen för accepterad längdskillnad mellan dig och en potentiell partner?
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-12-02 00:00:15 följande:
    Vart går gränsen för accepterad längdskillnad mellan dig och en potentiell partner?

Man brukar säga att man inte ska vara ytlig och att det är insidan som räknas men ändå brukar sanningen för dom flesta kvinnor att dom inte vill ha en kortare eller jämnlång man.

Jag undrar därför följande...
    1. Är du man eller kvinna?
    2. Hur lång är du?
    3. Var går den acceptabla längdgränsen för dig?

Mina egna svar...
    1. Kvinna
    2. 180 cm
    3. Vill inte vara ytlig men jag har aldrig dejtat nån kortare och när jag dejtat jämnlånga störde jag mig på längden. Vill nog instinktivt ha killar som är minst 5 cm längre än mig, men önskar jag var ok med betydligt kortare män än så då utbudet skulle vara mycket större.

1. Kvinna
    2. 175 cm
    2. Helst 5 cm längre. Iaf inte en mm kortare än mig.

Sen skiter jag i om jag är ytlig. Jag måste må bra i en relation, vilket jag gör nu. Min partner är 10 cm längre än mig.
  • Anonym (Laban)

Kvinna 1,68
    bryr mig inte så mycket, har dejtat män som varit både kortare och längre än mig. Attraheras av andra egenskaper och ser inte längden som ett problem, det är svårt nog att hitta någon jag gillar på det där
    speciella sättet.

men visst, att kunna stå och kyssas och kramas med en man som är liknande längd är rätt  nice, då man slipper få nackspärr. Underlättar när man har sex stående oxå  ;)

• Eurydike

1. Kvinna
    2. 177 cm
    3. Jag har varit ihop med en kille som var lika lång som mig. Dessutom var min första kärlek 171 cm lång, så jag har inget problem med att killen är kortare. Exakt var gränsen går vet jag inte.

• Auditanne

Svårt att säga. Spontana svaret för mig blir nog "inte för lång och inte för kort".

Inget abnormalt i längdväg som t.ex. en professionell basketspelare med jättefötter eller en späd liten puttenisse som Danny DeVito. 

Jag gillar film och det finns väl ett par skådespelare man blivit lite småkär i under årens lopp. 
    Av svenska skådisar gillade jag Jonas Karlsson ett tag. Tyckte han var så fin med sin väna blick och sin jordnära karisma. Duktig skådis i de flesta filmer han deltagit också. Vet dock inte hur lång Jonas är, aldrig tänkt på det. Gissar på 180 cm vilket är medellängd för svenska män. 

Från Amerikat så diggar jag Joaquin Phoenix just nu. Han är 172 cm tror jag. 

• Anonym (…)

Man
    174

Jag har varit väldigt attraherad av en kvinna som var 150cm. Kortare än 145 kanske börjar bli för kort. 

Upp emot 185 går nog bra också. Ör de längre är det inte automatiskt något problem heller. 

• Anonym (Hej)

Tänker vilken längdskillnad är väl upp till paret i fråga? 
    Jag är  kvinna, 157 och maken 183, inga problem med det. 

• Anonym (Hohoho)
    1. man 
    2. 185
    3. 160 nån cm kortare funkar de med upp till 170

gillar kortare  och smala helst små bröst för har ni dröm för mig 

å frun är så 162 och små underbart bröst 
  • Anonym (F)

1. Kvinna
    2. 175
    3. Helst 10 cm längre minst men har också varit med nån jämnlång. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Jag har ingen gräns, åt något håll. Blir jag intresserad av någon spelar längden ingen roll. Jag har dejtat både långa och kortare män. Ingen som var kortare än jag, men jag är "bara" 168 cm så det är inte så konstigt.

Jag föredrar dock om längdskillnaden inte är så stor. Det är opraktiskt. Min man är 177 cm vilket räcker gott och väl. Men självklart hade jag inte älskat honom mindre om han var 2 meter.

• Anonym (Lite men naggande god)

Fråga 1; Är kvinna.
    Fråga 2; Är -150cm.
    Fråga 3; Finns ingen.
    Sambon är 176cm lång och älskaren är 191cm lång (och ja; sambon vet och godkänner)
    Lite halvjobbigt att inte nå upp att kyssa älskarens fina läppar när han retas och inte böjer sig ner men jag överleverDrömmer

• felicityporter

Jag föredrar egentligen killar som är längre än mig (är kvinna och 166 cm), gärna 180 cm plus. Det är dock verkligen ingen deal breaker på något vis och jag har varit tillsammans med män som bara är 170 också. Det viktiga är att de inte är kortare än mig.

Svar på tråden Vart går gränsen för accepterad längdskillnad mellan dig och en potentiell partner?