• Nallemajatjejen

Skulle ni våga köpa en bil som gått 23000 mil och är från 2002?

Skulle ni det? motivera föro och emot...

• Svar på tråden Skulle ni våga köpa en bil som gått 23000 mil och är från 2002?
  • miafelix

nej skulle ej det...bätre köpa en bil som gått så lite som möjligt.

******BF 13/4-06********
  • Missboss

Helt beroende på vad det är för bil, är den servad som den ska, är kamrem och allt bytt när det ska så skulle jag kunna överväga det om det är till rätt pris.

• Bempa

Nja, jag skulle nog inte det. Bättre att föröka få tag på en som gått mindre. Det är väl en STOR service vid 24.000 mil, inte billig...

• mjukisvicki

ojoj det var många mil för en sådan ny bil
    har den gått som taxi? eller långmilare?
    sen beror det på hur den är skött

• Nallemajatjejen

En mercedes E200 rör det sig om... Skulle tro att det är en långmilare ej taxi.
    Men vet ej. Priset är mycket tillfrädställande.

Vi hade en nyare saab som hade gått 14000 när vi köpte den och det var bara problem med vilket gjorde att vi fick sälja den med brakförlust så vi är väl lite skrämda av miltalen.

• luddegos

Vad jag har förstått ska man tänka på att köpa en bil som gått lite mil. Alltså bättre att köpa en bil från 00 som gårr 4000 mil än en från 05 som gått 24000 mil.

• HumDis

Nej det skulle jag inte eftersom man riskererar att åka på riktigt dyra reparationer på en bil som gått så långt. Vilket märke är det? Är det en fd taxi? Vad kostar den?

/ HumDis
  • mjukisvicki

kolla service boken.. så länge motorn är i bra skick och har blivit servad ordentligt så ska det inte vara så problem
    men om ni är oroliga kräv ett motormännens test!

Svar på tråden Skulle ni våga köpa en bil som gått 23000 mil och är från 2002?