Anonym (Sigge) skrev 2023-12-03 04:46:27 följande:
Starta konversation med tjejer på sociala medier
Har problem med att börja en konversation med tjejer på Insta.
Får typ hjärnsläpp och vet inte vad jag ska skriva, slutar med att jag skriver "Hej, allt bra?" , "Tjena, allt bra" , "Hej, hur är de?".
Vill inte tjejer att man skriver som jag skrev ovan eller vad? Har ni några tips?
Du måste tänka på att tjejer får hundratals meddelanden på t.ex. kontaktsajter. De orkar knappast svara om någon skriver "hej".
Du måste skriva minst ett antal sammanhängande meningar. Gärna med stor bokstav i början och punkt i slutet. Har sett vilka meddelanden tjejkompisar får och det är Neandertalarnivå på dem. Du verkar ligga på samma nivå, men det kan du ändra på-
Lägg lite tid på att skriva ett bra intro, som kan vara ganska generellt. Sedan anpassar du det lite efter just den tjejen, men du kan också kopiera det och skicka till många. Skriv att du läst deras sida/rprofil och att du också är intresserad av ....... (fyll i något som de verkar vara intresserade av). Kultur och liknande brukar funka med lite äldre tjejer, shopping och resor imponerar mer på yngre.
Skriv till minst 100 tjejer så kanske du får svar från 10, och av dessa kommer du få ligga med 2-3st.