• Anonym (Sigge)

Starta konversation med tjejer på sociala medier

Har problem med att börja en konversation med tjejer på Insta.

Får typ hjärnsläpp och vet inte vad jag ska skriva, slutar med att jag skriver  "Hej, allt bra?" , "Tjena, allt bra" , "Hej, hur är de?".  

Vill inte tjejer att man skriver som jag skrev ovan eller vad? Har ni några tips?

• Svar på tråden Starta konversation med tjejer på sociala medier
  • Anonym (Mx)

Varför skulle de vilja att du skriver till dom? 

Vad ska dom göra, är det tänkt?

• Anonym (Presentera_dig)

Presentera dig i början, så att de får en bild av vem du är.

• Anonym (tron gör dig stark)

Tjejer får mer mejl, så du måste sticka ut i mängden. En tjej kan komma undan med "hej".
    Du ska vara fyndig, det får inte kännas som ett massmejl du skickar till 100 andra tjejer samma dag.
    Skrev inte "hej gumman, sugen ikväll?" eller "du har stora bröst, de ser gosiga ut".
    Skicka helst inga dickpics heller.

Du kan skriva nåt i stil med "inte varje dag man skriver till en gudinna"

• Anonym (Man på 26)

Behandla dem som luft. Det är det enda rätta år 2023. 

• Anonym (Lycka)

Det beror på vad du vill och vad den andra vill.Men skriv något alldagligt och kolla om hon vill prata.

• Anonym (Hedda)

Är det inte bättre att "prata" o "dejta" på Facebook..Att bli "friends" och prata via messenger tex..
    Det var det förut iaf, men FB kanske är helt ute nu för tiden, ha ha...

Är Insta den nya  social-media-date sidan nu?

• Anonym (k)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-03 07:49:21 följande:

Är det inte bättre att "prata" o "dejta" på Facebook..Att bli "friends" och prata via messenger tex..
    Det var det förut iaf, men FB kanske är helt ute nu för tiden, ha ha...

Är Insta den nya  social-media-date sidan nu?

Insta har snarare passerat den titeln för länge sen, vem som har den är frågan men så långt orkar jag inte bry mig
  • Anonym (Presentera_dig)
    Anonym (k) skrev 2023-12-03 09:33:12 följande:
    Insta har snarare passerat den titeln för länge sen, vem som har den är frågan men så långt orkar jag inte bry mig
    Hur vet du att insta har "passerat" när du inte ens har någon koll på vad som gäller i dagsläget?

• Anonym (Given)

Det är kvinnor du har att göra med = man kan inte göra rätt.
    Hur du än gör kommer det vara fel. 
    Ägna dig åt polarna och din karriär istället. Det kommer göra dig lyckligare.

• Anonym (Casanova69)
    Anonym (Sigge) skrev 2023-12-03 04:46:27 följande:
    Starta konversation med tjejer på sociala medier

Har problem med att börja en konversation med tjejer på Insta.

Får typ hjärnsläpp och vet inte vad jag ska skriva, slutar med att jag skriver  "Hej, allt bra?" , "Tjena, allt bra" , "Hej, hur är de?".  

Vill inte tjejer att man skriver som jag skrev ovan eller vad? Har ni några tips?

Du måste tänka på att tjejer får hundratals meddelanden på t.ex. kontaktsajter. De orkar knappast svara om någon skriver "hej".

Du måste skriva minst ett antal sammanhängande meningar. Gärna med stor bokstav i början och punkt i slutet. Har sett vilka meddelanden tjejkompisar får och det är Neandertalarnivå på dem. Du verkar ligga på samma nivå, men det kan du ändra på-

Lägg lite tid på att skriva ett bra intro, som kan vara ganska generellt. Sedan anpassar du det lite efter just den tjejen, men du kan också kopiera det och skicka till många. Skriv att du läst deras sida/rprofil och att du också är intresserad av ....... (fyll i något som de verkar vara intresserade av). Kultur och liknande brukar funka med lite äldre tjejer, shopping och resor imponerar mer på yngre.

Skriv till minst 100 tjejer så kanske du får svar från 10, och av dessa kommer du få ligga med 2-3st. 
  • Anonym (Gubbkommentarer)
    Anonym (Casanova69) skrev 2023-12-04 14:51:56 följande:
    Du måste tänka på att tjejer får hundratals meddelanden på t.ex. kontaktsajter. De orkar knappast svara om någon skriver "hej".

Du måste skriva minst ett antal sammanhängande meningar. Gärna med stor bokstav i början och punkt i slutet. Har sett vilka meddelanden tjejkompisar får och det är Neandertalarnivå på dem. Du verkar ligga på samma nivå, men det kan du ändra på-

Lägg lite tid på att skriva ett bra intro, som kan vara ganska generellt. Sedan anpassar du det lite efter just den tjejen, men du kan också kopiera det och skicka till många. Skriv att du läst deras sida/rprofil och att du också är intresserad av ....... (fyll i något som de verkar vara intresserade av). Kultur och liknande brukar funka med lite äldre tjejer, shopping och resor imponerar mer på yngre.

Skriv till minst 100 tjejer så kanske du får svar från 10, och av dessa kommer du få ligga med 2-3st. 
    För det första är Instagram ingen "kontaktsajt". För övrigt bryr sig inte unga människor om punkt och stor bokstav.

TS, regga dig på Tinder istället så går det nog bättre.
Svar på tråden Starta konversation med tjejer på sociala medier