Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 08:48:35 följande:
Hur menar du med ?vill ha mig i fällan??
Hon vill se om du fortfarande är kvar. Om du kommer när hon knäpper med fingret. Att du fortfarande bryr dig.. Att du fortfarande vill vara tillsammans med henne.
Att du fortfarande vill svara när hon ropar..
Att du blir känslomässigt exalterad så fort som hon hör av sig.
Detta kan du råka göra på flera sätt.
Du kan ju bli glad, eftersom att du blev blockad, och vilja börja prata. Då vet hon att du fortfarande är i hennes nät.. Då kan hon gå på ny fångst och behöver inte kämpa. Sen är du bortglömd igen som om du aldrig fanns.
Eller du kanske blir skitförbannad? Och blockar.. Det är också ett misstag. För då vet hon att hon har lyckats såra dig. Det kommer att hålla henne nöjd för stunden, sen kommer hon inte försöka höra av sig alls..
Såhär är det... Det finns ingenting du kan säga just nu som kan få henne att komma tillbaka.. Bara igenom att du frågar "Hur menar du med vill ha mig i fällan?", så misstänker jag att det tändes ett litet hopp om ljus i dig om att "nej men hon kanske behöver mig? det här är kanske viktigt? Hon kanske vill ha tillbaka mig?".
Alla dom där tankarna är lögner.. Och vad dom där tankarna än säger att du måste göra just nu. Så ska du inte göra någonting.. Du ska gå tillbaka till att fokusera på att gå vidare.. Det där kontaktförsöket det har inte ens hänt. Det bästa är att inte svara ens och ta bort det.
Är det viktigt när en person hör av sig.. Så kommer den att ringa sen igen.. Så om hon tänker på dig, eller vill reparera något mellan er. Då kommer hon att höra av sig flera gånger. Då slutar hon inte bara för att du inte råkade svara en gång-
Är någon intresserad av att snacka eller träffas. Då ringer man inte en gång var 3dje år..
Du ska skita fullständigt i henne nu, och fokusera på att du faktiskt har kunnat gått vidare, och börja träffa dig en ny brud.