• Anonym (Vad vill människan?)

Ex hör av sig efter 6 mån

Mitt ex gjorde slut för ca 6 månader sedan, och sedan dess inte haft någon kontakt 
    hon blockerade mig överallt på sociala medier dessutom
    sen från ingenstans avblockerade hon mig och skickade iväg ett Mail 
    (enl mig totalt meningslöst meddelande) 
    något om att hon ville tipsa om ny säsong på serie som kommit ut, för vi hade sett det gemensamt förr när vi var ihop 
    sedan även skickade förfrågan om att mötas på ett spel online 

för mig är det verkligen jättemärkligt, och undrar om någon haft liknande erfarenheter då ett ex hör av sig från ingenstans? 

först när man nu börjar mentalt komma på banan, då uppbrottet kändes oerhört tufft, så dyker människan upp som gubben i lådan. 

kan väl också nämna att det inte är första gången hon gjort slut , utan detta varit ett återkommande beteende förr tyvärr 
    i ca 2-3 års tid 

• Svar på tråden Ex hör av sig efter 6 mån
  • Anonym (S)

Mitt ex var i alla fall mer ärlig än ditt: "Hej. Läget? Jo jag tänkte, vi hade ju rätt bra sex sååå.....?".

• Anonym (Cc)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-04 18:47:34 följande:

Mitt ex gjorde slut för ca 6 månader sedan, och sedan dess inte haft någon kontakt 
    något om att hon ville tipsa om ny säsong på serie som kommit ut, för vi hade sett det gemensamt förr när vi var ihop 

för mig är det verkligen jättemärkligt, och undrar om någon haft liknande erfarenheter då ett ex hör av sig från ingenstans? 

först när man nu börjar mentalt komma på banan, då uppbrottet kändes oerhört tufft, så dyker människan upp som gubben i lådan. 

kan väl också nämna att det inte är första gången hon gjort slut , utan detta varit ett återkommande beteende förr tyvärr 
    i ca 2-3 års tid 

Vad hon vill? Hon vill se om hon fortfarande har dig i fällan.

Svarar du med minsta lilla så kommer du inte höra ifrån henne något mera. Det rätta sättet att hantera det på är att ignorera.

Enda gången man inte ska ignorera någon är när dom hör av sig och säger förlåt, ångrar sig eller säger att dom saknar.. Då ska man bara svara med ett "Vad kul, jag saknar dig med. Vad sägs om att vi träffas på lördag?". 

Orden att "träffas på lördag" är en "dare", där dom får visa sina rätta färger.. Saknar dom en verkligen så mycket så dom kan tänka sig att träffas och reparera allt? Eller saknar dom en inte riktigt så mycket, utan bara råkar känna sig lite ensam.. 

Det där känna sig lite ensam är det farliga man ska passa sig för. För risken finns att man bara blir utnyttjad så att den andra kan gå vidare.. 
    Vill den prata med dig överhuvudtaget så fixar den så man kan träffas.

Allt annat som den som "dumpat" kan skicka till en är enbart trams. 

Så lägg det hon sa i en trams låda.. Och fokusera på att gå vidare. Ångrar hon sig så är det hon som ska kämpa, och tills du ser det från henne ska du fasen inte säga något alls. 
  • Anonym (korven)

Ja inte sjysst beteende av henne. Låter som relationen är på hennes villkor.

Det du kan göra är att ha din integritet. Dvs svara inte.

Hur tufft det än är. För om det verkligen är äkta från hennes sida (vilket det tyvärr inte verkar vara) så kommer hon kämpa för dig och då går du in i ett tredje försök med värdighet.

Men tyvärr verkar det som hon tar dig för given.

Anonym (Cc) skrev 2023-12-05 00:48:43 följande:
    Vad hon vill? Hon vill se om hon fortfarande har dig i fällan.

Svarar du med minsta lilla så kommer du inte höra ifrån henne något mera. Det rätta sättet att hantera det på är att ignorera.

Enda gången man inte ska ignorera någon är när dom hör av sig och säger förlåt, ångrar sig eller säger att dom saknar.. Då ska man bara svara med ett "Vad kul, jag saknar dig med. Vad sägs om att vi träffas på lördag?". 

Orden att "träffas på lördag" är en "dare", där dom får visa sina rätta färger.. Saknar dom en verkligen så mycket så dom kan tänka sig att träffas och reparera allt? Eller saknar dom en inte riktigt så mycket, utan bara råkar känna sig lite ensam.. 

Det där känna sig lite ensam är det farliga man ska passa sig för. För risken finns att man bara blir utnyttjad så att den andra kan gå vidare.. 
    Vill den prata med dig överhuvudtaget så fixar den så man kan träffas.

Allt annat som den som "dumpat" kan skicka till en är enbart trams. 

Så lägg det hon sa i en trams låda.. Och fokusera på att gå vidare. Ångrar hon sig så är det hon som ska kämpa, och tills du ser det från henne ska du fasen inte säga något alls. 

Hur menar du med ?vill ha mig i fällan??

Tänker tyvärr också så, att hon tar mig för givet. att hon hör av sig för ?nu passar det? och komb av ensamhet. 

sen vet jag att hon inte är en person som är expert på att utrycka känslor.. dvs hon vet inte hur hon ska uttrycka ett simpelt förlåt, så hon väljer att ta kontakt på detta konstiga vis. Som sagt ingenting nytt, såhär har hon gjort förr 
    sen när vi väl börjat träffas och ska försöka igen.. nej, då går hon inte helhjärtat i relationen ändå. som att ha äta och ha kakan kvar. 

vad är grejen med att höra av sig, för att sen när man vet att man ?har människan? sen undviker igen och ?gör slut??  ja oftast varit så fort det uppstått problem i relationen eller bråk osv. 

Anonym (korven) skrev 2023-12-05 08:18:20 följande:

Ja inte sjysst beteende av henne. Låter som relationen är på hennes villkor.

Det du kan göra är att ha din integritet. Dvs svara inte.

Hur tufft det än är. För om det verkligen är äkta från hennes sida (vilket det tyvärr inte verkar vara) så kommer hon kämpa för dig och då går du in i ett tredje försök med värdighet.

Men tyvärr verkar det som hon tar dig för given.

håller med och blir pissed off över beteendet. hon som dumpar, varför låter hon mig inte bara få gå vidare.. 
    låta mig vara ifred. 

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 08:51:18 följande:

håller med och blir pissed off över beteendet. hon som dumpar, varför låter hon mig inte bara få gå vidare.. 
    låta mig vara ifred. 

För att hon är en bortskämd och manipulativ kvinna som har ett bekräftelsebehov att mätta. 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-04 18:47:34 följande:

i ca 2-3 års tid 

Hon vill bara ha känslan av kontroll och att hon kan leka med dig. Hon vill att du svarar så att hon kan skoja lite och sedan blocka igen. Troligtvis är hon uttråkad och utan förhållande just nu.

Svara henne inte vad du än gör!!!
  • Anonym (korven)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 08:51:18 följande:

låta mig vara ifred. 

för att hon tänker på sig själv..
    Anonym (korven) skrev 2023-12-05 11:20:26 följande:
    för att hon tänker på sig själv..

Jo. men hon kan själv gå vidare, träffa någon annan whatever.. iome hon som gjorde slut 
    hon var väldigt tydlig med att hon inte ville ha en relation med mig 

• Anonym (korven)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 11:33:58 följande:

Jo. men hon kan själv gå vidare, träffa någon annan whatever.. iome hon som gjorde slut 
    hon var väldigt tydlig med att hon inte ville ha en relation med mig 

Jag håller med. Hade hon varit en mer omtänksam person hade hon hållit tillbaka sin instinkt att kontakta dig. Kan vara att hon bara är väldigt omogen också.

Hursom, så landar ju hennes beteende likadant för dig ändå. Jag tycker inte du ska ge henne fler chanser. 

Hur gamla är ni? 
  • Anonym (korven)

Hon låter som en sådan som agerar på de känslor hon har i stunden.

Vill du vara med en sådan?

• Anonym (Cc)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 08:48:35 följande:

Hur menar du med ?vill ha mig i fällan??

Hon vill se om du fortfarande är kvar. Om du kommer när hon knäpper med fingret. Att du fortfarande bryr dig.. Att du fortfarande vill vara tillsammans med henne.
    Att du fortfarande vill svara när hon ropar.. 

Att du blir känslomässigt exalterad så fort som hon hör av sig. 

Detta kan du råka göra på flera sätt.
    Du kan ju bli glad, eftersom att du blev blockad, och vilja börja prata. Då vet hon att du fortfarande är i hennes nät.. Då kan hon gå på ny fångst och behöver inte kämpa. Sen är du bortglömd igen som om du aldrig fanns.

Eller du kanske blir skitförbannad? Och blockar.. Det är också ett misstag. För då vet hon att hon har lyckats såra dig. Det kommer att hålla henne nöjd för stunden, sen kommer hon inte försöka höra av sig alls.. 

Såhär är det... Det finns ingenting du kan säga just nu som kan få henne att komma tillbaka.. Bara igenom att du frågar "Hur menar du med vill ha mig i fällan?", så misstänker jag att det tändes ett litet hopp om ljus i dig om att "nej men hon kanske behöver mig? det här är kanske viktigt? Hon kanske vill ha tillbaka mig?".
    Alla dom där tankarna är lögner.. Och vad dom där tankarna än säger att du måste göra just nu. Så ska du inte göra någonting.. Du ska gå tillbaka till att fokusera på att gå vidare.. Det där kontaktförsöket det har inte ens hänt. Det bästa är att inte svara ens och ta bort det. 

Är det viktigt när en person hör av sig.. Så kommer den att ringa sen igen.. Så om hon tänker på dig, eller vill reparera något mellan er. Då kommer hon att höra av sig flera gånger. Då slutar hon inte bara för att du inte råkade svara en gång-

Är någon intresserad av att snacka eller träffas. Då ringer man inte en gång var 3dje år.. 

Du ska skita fullständigt i henne nu, och fokusera på att du faktiskt har kunnat gått vidare, och börja träffa dig en ny brud. 
    Anonym (korven) skrev 2023-12-05 12:16:47 följande:
    Jag håller med. Hade hon varit en mer omtänksam person hade hon hållit tillbaka sin instinkt att kontakta dig. Kan vara att hon bara är väldigt omogen också.

Hursom, så landar ju hennes beteende likadant för dig ändå. Jag tycker inte du ska ge henne fler chanser. 

Hur gamla är ni? 
    Ja jag har upplevt henne som väldigt impuls och känslostyrd. Hon är ändå 40 år och själv 35 
    så vi är inga tonåringar direkt 

nej fler chanser blir det inte därav hon avslutat allt många gånger, och sedan ändrat sig 
    Anonym (Cc) skrev 2023-12-05 13:15:22 följande:
    Hon vill se om du fortfarande är kvar. Om du kommer när hon knäpper med fingret. Att du fortfarande bryr dig.. Att du fortfarande vill vara tillsammans med henne.

Du kan ju bli glad, eftersom att du blev blockad, och vilja börja prata. Då vet hon att du fortfarande är i hennes nät.. Då kan hon gå på ny fångst och behöver inte kämpa. Sen är du bortglömd igen som om du aldrig fanns.

Eller du kanske blir skitförbannad? Och blockar.. Det är också ett misstag. För då vet hon att hon har lyckats såra dig. Det kommer att hålla henne nöjd för stunden, sen kommer hon inte försöka höra av sig alls.. 

Såhär är det... Det finns ingenting du kan säga just nu som kan få henne att komma tillbaka.. Bara igenom att du frågar "Hur menar du med vill ha mig i fällan?", så misstänker jag att det tändes ett litet hopp om ljus i dig om att "nej men hon kanske behöver mig? det här är kanske viktigt? Hon kanske vill ha tillbaka mig?".
    Alla dom där tankarna är lögner.. Och vad dom där tankarna än säger att du måste göra just nu. Så ska du inte göra någonting.. Du ska gå tillbaka till att fokusera på att gå vidare.. Det där kontaktförsöket det har inte ens hänt. Det bästa är att inte svara ens och ta bort det. 

Är det viktigt när en person hör av sig.. Så kommer den att ringa sen igen.. Så om hon tänker på dig, eller vill reparera något mellan er. Då kommer hon att höra av sig flera gånger. Då slutar hon inte bara för att du inte råkade svara en gång-

Är någon intresserad av att snacka eller träffas. Då ringer man inte en gång var 3dje år.. 

Du ska skita fullständigt i henne nu, och fokusera på att du faktiskt har kunnat gått vidare, och börja träffa dig en ny brud. 

Ja jag struntar fullständigt i henne.  Men tyvärr svarade jag på henne, totalt meningslöst egentligen
    men hon slutade inte svara för det - utan tvärtom är väldigt på
    känns som hon vill ha mig i sitt liv på ett eller annat sätt, när det passar henne. 

själv känner jag mig väldigt likgiltig.  men absolut, eftersom jag inte 100% kommit över människan så lyckas hon verkligen i ?rätta timingen? höra av sig.. när jag rent mentalt verkligen slutade hoppas. 

hade inte ens funderat att skriva inlägg här om hon hörde av sig efter 1-2 år liksom. 

och förstår inte varför det är så viktigt för människan att se om jag finns kvar? 
    varför bry sig? Som sagt, hon kan alltid söka sig till någon ny.

Anonym (Cc) skrev 2023-12-05 13:15:22 följande:

Och något som jag inte får ihop rent logiskt 
    om man gör slut med någon, varför i helvete är det så viktigt att checka av om människan bryr sig eller finns kvar.. 
    då borde man inte bry sig, för man själv velat avsluta det hela 

men ja, nu utgår jag enbart av mig själv 

• Anonym (Cc)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 13:35:32 följande:

Ja jag struntar fullständigt i henne.  Men tyvärr svarade jag på henne, totalt meningslöst egentligen

Ja, det var ett misstag. Hade varit bättre att inte svara alls, då det hade gjort henne ordentligt osäker. 

Nu svarade du, så nu är det du som får gå runt med osäkerheten istället.
    Anonym (Cc) skrev 2023-12-05 13:46:07 följande:
    Ja, det var ett misstag. Hade varit bättre att inte svara alls, då det hade gjort henne ordentligt osäker. 

Nu svarade du, så nu är det du som får gå runt med osäkerheten istället.

jag fungerar inte så, att jag kan ghosta och Blockera överallt bara sådär. Vill gärna skriva i stil med att jag inte vill hon kontaktar mig mer isf
    jag är inte osäker, för även om hon hör av sig och jag besvarar, så litar jag inte på människan
    trots jag tyvärr har känslor kvar 
    vill knappast ha henne i mitt liv igen, för vill inte bli dumpad gång på gång och må skit 
    vet att jag förtjänar bättre. 

fällan tyvärr jag varit i, och som återkommer pga känslorna är ?ja men tänk om?? 
    ?om vi startar på nytt? etc 
    vet det låter helt skevt egentligen.

jag Har bara sån lust att fråga människan rakt ut ?varför eg hör du av dig efter 6 månader?? 

• Anonym (korven)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 13:31:20 följande:
    Ja jag har upplevt henne som väldigt impuls och känslostyrd. Hon är ändå 40 år och själv 35 
    så vi är inga tonåringar direkt 

nej fler chanser blir det inte därav hon avslutat allt många gånger, och sedan ändrat sig 
    Hon kanske är en person med diverse svårigheter. Tex emotionell instabil personlighetstyp eller liknande. Dvs, det kanske finns förklaringar. Men det betyder ju inte att du ska stå ut mer. Hon verkar ha sårat dig alltför djupt.

Men tänker att det kanske blir lättare att släppa om du ser det så.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Vad vill människan?) skrev 2023-12-05 15:51:09 följande:

jag fungerar inte så, att jag kan ghosta och Blockera överallt bara sådär. Vill gärna skriva i stil med att jag inte vill hon kontaktar mig mer isf
    jag är inte osäker, för även om hon hör av sig och jag besvarar, så litar jag inte på människan
    trots jag tyvärr har känslor kvar 
    vill knappast ha henne i mitt liv igen, för vill inte bli dumpad gång på gång och må skit 
    vet att jag förtjänar bättre. 

fällan tyvärr jag varit i, och som återkommer pga känslorna är ?ja men tänk om?? 
    ?om vi startar på nytt? etc 
    vet det låter helt skevt egentligen.

jag Har bara sån lust att fråga människan rakt ut ?varför eg hör du av dig efter 6 månader?? 

Jag tror hon inte ens kan svara på det själv. Hon verkar ha svåra problem med närhet.
  • Anonym (Common)

Väldigt vanligt enligt mig att ex hör av sig efter en tid
    De är väl lite ensamna minns det goda och drar en chansning 

Svar på tråden Ex hör av sig efter 6 mån